Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bu 200 km/s'ye 8.3 saniyede çıkıyor

Giriş Tarihi: 6.3.2015 16:45
Bu Ferrari 200 km/s'ye 8.3 saniyede çıkıyor

İk gösterimi Cenevre Fuarı'nda gerçekleştirilen, devrim niteliğindeki V8 turbo motoruyla dikkat çeken 488 GTB, markanın yarışçı ruhuna sadık kalarak pist araçlarının performansını yollara taşıyacak.

İtalyan efsanesi , sınıfının en üstün özelliklerine sahip V8 motorlu yeni süper modeli 488 GTB'yi, bu yıl 85'incisi düzenlenen Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda otomobil tutkunlarının beğenisine sundu. Ferrari, yeni 488 GTB ile 40 yıl önce pazarda ilk kez 308 GTB modeliyle yer aldığı 8 silindirli motor segmentinde yeni bir dönem başlatıyor. Markanın yarışçı ruhunu tüm öğeleriyle üzerinde taşıyan 488 GTB, pist otomobillerinin performansını yollara taşıyarak farkınıortaya koyarken, gücü, atikliği ve sıra dışı tepki zamanlarıyla, sürücüsüne en üst limitlerde bir sürüş keyfi vaat ediyor.

85. Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda konuşan Fer Mas Şirket Müdürü Sinan Saip Bel, "Ferrari 488 GTB modelini, 2015'in son çeyreğinde Türkiye 'de satışa sunmayı hedefliyoruz." dedi.

Yeni 488 GTB, Ferrari'nin F1 ile birlikte 458 GT modeliyle bugüne kadar 2 kez birincilik elde ettiği FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) ve aynı zamanda '24 Hours of Le Mans'da elde ettiği tecrübeyle hayat buldu. 488 GTB'nin geliştirilmesinde, Ferrari'nin son 10 yıldır özel müşterileri için sadece pistlerde kullanılmak üzere tasarladığı otomobilleri kapsayan XX programında edindiği bilgi birikiminden de sonuna kadar faydalanıldı. Bu programda elde edilen veriler, sürücülerin 488 GTB'nin sıra dışı performansını en üst düzeyde deneyimleyebilmesi için, aracın elektronik ve kontrol sistemlerinin geliştirilmesinde önemli katkı sağladı.

Sınıfında en yüksek performans

Ferrari 488 GTB'nin yeni 3.9 litrelik V8 turbo motoru, güç, tork ve tepki süreleri açısından sınıfının en yüksek değerlerini sunarken, devrim niteliğindeki mimarisiyle de standartlara yeni bir boyut getiriyor. 488 GTB'nin 8.000 devirde 670 beygir güç üreten motoru, 7. viteste 760 Nm maksimum tork üretiyor ve 2.000 devirde sadece 0.8 saniyelik muhteşem bir tepki süresiyle farkını ortaya koyuyor. Bu rakamlar, Ferrari 488 GTB'nin 0'dan 200 kilometreye 8.3 saniye gibi inanılmaz bir sürede hızlanmasını ve saatte 330 kilometrenin üzerinde maksimum hıza erişmesini sağlıyor.

Ferrari 488 GTB'nin aerodinamik özellikleri de performansına önemli katkı sağlıyor. 1,67'lik aerodinamik verimlilik oranı, Ferrari tarihinde yeni bir rekoru ifade ederken, önceki modele oranla yüzde 50 daha fazla downforce sayesinde sürtünmeyi de önemli ölçüde azaltıyor. Özellikle ön spoyler, alt hava girişleri ve arkada spoyler ile birleşen aktif aerodinamikleri içeren yenilikçi tasarım öğeleri, bu iki önemli performans kriterini elde etmede büyük başarı sağlıyor.

488 GTB'nin vites kutusu, motorun muazzam torkunu kusursuzca ve güçlü bir şekilde doğru devir aralığına ulaştıran, aynı zamanda sürücünün gaza basmasıyla birlikte özel vites oranlarıyla inanılmaz hızlanma sağladığı Değişken Tork Yönetimi'ne sahip bulunuyor. Her modelde olduğu gibi, Ferrari mühendislerinin yeteneklerinin bir sonucu olarak, 488 GTB'nin de motor sesi, "Şahlanan At"a yaraşır şekilde, kusursuz ve tamamen farklı bir efektle hız tutkunlarının kalbini fethediyor.
ARKADAŞINA GÖNDER
Bu Ferrari 200 km/s'ye 8.3 saniyede çıkıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz