Türkiye'de SUV segmenti son 5 yılda 2 kat büyüdü. SUV segmentinin toplam pazardan aldığı pay yüzde 14'e kadar yükseldi. Önümüzdeki yıllarda SUV'ların pazar payının daha da artması bekleniyor. Böyle olunca otomotiv markaları yeni SUV modellerini birbiri ardına satışa sunuyor. Yenilenen Tucson'un basın toplantısında konuşan Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, ilk 5 günde 500 adet satış gerçekleştirdiklerini söyledi. Yılın son 4 ayında 5 bin adet satış planladıklarını ifade eden Göker, 2016 hedefinin 10 bin adetin üzerinde olduğunu kaydetti. Göker, ix35 modelinin yerini alan Tucson ile daha önce Hyundai'yi düşünmeyen müşterilerin bile ilgisini çekeceklerini söyledi. Yeni Tucson, 132 bg 1.6 lt atmosferik direkt enjeksiyonlu ve 177 bg turbo beslemeli T-GDI benzinli motorlarla satışa sunuluyor. Ayrıca 185 bg 2.0 lt common rail dizel seçeneği de var. Yeni Tucson 79 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Filo payı % 30 indi
HyundaI'nin
satışları içinde filo payının yüzde 30'a indiğini söyleyen Göker, "Yüzde 48 olan filo payımızı azalttık. Bu nedenle pazar payımız da yüzde 5.5'a geriledi. Bu bizim tercihimiz. Sadece seçkin filo müşterilerine araç vereceğiz. Böylece filocuların bakım ve onarım için yetkili satıcılarımıza gelmelerini sağlıyoruz" diye konuştu.
Sedan otodan kaçış var
SUV
segmentinde 2 farklı müşteri profili olduğunu anlatan Göker, şöyle devam etti: "Biri halihazırda C ve D segmenti sedan kullanıcıları. SUV bir araç satın almak istiyorlar, prestijli ve gösterişli tasarım, yüksek güvenlik ve konfor özellikleri arıyorlar. Şu anda SUV kullananlar ise yeniden bir araç almak istediklerinde daha yeni, daha etkileyici bir tasarım ve halihazırda kullandıkları araçtan daha üstün özellikler arıyorlar."