X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Volkswagen skandalı ne bir ilk ne de bir son!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Volkswagen skandalı ne bir ilk ne de bir son!

  • Giriş Tarihi: 5.10.2015 12:26
Volkswagen skandalı ne bir ilk ne de bir son!
Volkswagen skandalı ne bir ilk ne de bir son!

Volkswagen’in 11 milyon aracı geri çağırması otomotiv dünyasında ne bir ilk ne de bir son. Devler yaşanan sorunlar nedeniyle bugüne kadar yüz milyonlarca aracı servise soktu.

Firestone lastiği patlattı

ABD'li Firestone 2000'de araçların devrilmeleri sonucunda 6.5 milyondan fazla lastiği geri çağırdı. Bu operasyon araçlarında en çok Firestone lastiği kullanan Ford'u sıkıntıda bıraktı. Bu lastik skandalından sonra Firestone şirketi battı.

20 yıl hatayı gizlemişler

Mitsubishi'nin 2000 yılında sorunlu araçları servise çağırmanın doğuracağı maliyetten kaçınmak için hataları örtbas ettiği ortaya çıktı. Mitsubishi, 20 yıl boyunca şikayetleri gizlemiş. Bu skandal Mitsubishi'ye 6 milyar dolara mal oldu.

Korumayan kemerler

Japon yan sanayi devi Takata, 1995'te 8.3 milyon araçta kullanılan emniyet kemerlerinin hatalı olduğunu açıkladı. Kemerlerin kilit mekanizmasındaki sorun nedeniyle milyonlarca araç etkilendi.

34 milyon hatalı yastık

TAKATA bu yıl ürettiği hava yastıklarında sorun olduğunu bildirdi. 34 milyon hava yastığı geri çağrıldı. Bu otomobil tarihindeki en büyük geri çağırma olayı oldu. Otomotiv devleri sorunu gidermeyi başardı.

Kontak çevrilmiyor

ABD'li General Motors, kontak anahtarındaki sorun nedeniyle 28 milyon aracı tamir ettirdi. Şirket araçlarındaki kontak hatalarından dolayı 900 milyon dolar ceza ödemeyi kabul etti.

Geri vitese girmeyenler

Ford 1986 yılında geri viteste yaşanan sorun nedeniyle 10 modelde toplam 21 milyon aracı geri çağırdı. Ford'un bu sorunlu otomobilleriyle 6 bin kaza meydana geldi.

Frenlerde hatalı montaj

Fransa'nın Maubeuge fabrikasında üretilen 402 bin adet Clio ve 64 bin adet Kangoo'nun yanında 6 bin 597 adet Citan'ın geçen yıl hatalı olduğu duyuruldu. Fren sistemindeki hatalı montaj nedeniyle araçlar geri çağırıldı.

Şarapnel saçan araç

Japonya'nın üçüncü büyük üreticisi olan Honda, 2015'te hatalı hava yastıklardan dolayı dünya çapında 4.5 milyon aracı geri çağırma kararı aldı. Honda'nın geri çağırdığı araç sayısı 24.5 milyona ulaştı. Hava yastıklarının patlayarak metal şarapnel saçtığı belirlendi.

Gaz pedalı krizi

Gaz pedalında yaşanan sorun nedeniyle 8 milyon adet aracı geri çağıran Toyota, otomotivde en büyük geri çağırma vakalarından birine imza attı.

kalan karakter 1000

nuri nuri

vw yaramaaaz

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 05.10.2015 15:24

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.