X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Rolls-Royce'un cabrio yorumu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Rolls-Royce'un cabrio yorumu

  • Giriş Tarihi: 23.10.2015
Rolls-Royce'un cabrio yorumu
Rolls-Royce'un cabrio yorumu

Geleneklerine bağlılık konusunda parmakla gösterilebilecek markalardan biri olan Rolls-Royce, yeri 4 kişilik cabrio modeli Dawn ile yine ihtişam ve lüks konusundaki hünerini ortaya koydu

Sir Henry Royce "hiçbir şeyin tam olarak doğru ya da yeterince iyi olmadığını kabul edin" sözü Rolls-Royce'un üretim felsefesini özetleyen cümlelerden biri. İlk günden bu yana lüks otomobil kavramına sıkı sıkıya bağlı kalan Rolls- Royce, bu cümleye dayanarak geliştirdiğini söylediği Dawn'ın dünyanın en doğru yapılmış 4 kişilik cabrio modeli olduğunu iddia ediyor. Henüz Dawn ile sürüşe çıkma şansımız olmadı ama temmuz sonunda, Frankfurt Otomobil Fuarı'ndaki tanıtımından önce, dünyanın sayılı otomobil gazetecileriyle birlikte Monte Carlo'da Dawn'ı ilk kez görme ve baş tasarımcı Giles Taylor ile sohbet etme fırsatı bulmuştum. Giles Taylor'un 1952 model cabrio Silver Dawn'ı örnek aldıklarını ve gelmiş geçmiş en seksi cabrio Rolls- Royce'u tasarlamak için uğraştığını söylerken jest ve mimiklerinden, yaptığı işten gurur duyduğunu anlamamak imkansızdı. Teknik açıdan 2+2 kişilik bir cabrio yapmanın zorluklarından bahseden Taylor, özellikle arka koltuklardaki diz mesafesinin tavan mekanizması nedeniyle genelde dar olduğunu ama bunu Rolls- Royce yakışır şekilde çözdüklerini söyledi. Nitekim arka koltuklara oturup bunu test ettik, sonuç iddia ile örtüşüyordu. Taylor'ın dikkat çektiği noktalardan biri Dawn'ın coupe formlu Wraith modelinin üstü açık versiyonu olmadığı ve gövde parçalarının yüzde 80'inin kendine özgü olduğuydu. Dış tasarımda ilk göze batan unsur içeri doğru gömülmüş ve üç boyutlu görünüm sergileyen ama hala geleneksel formunu koruyan ızgara oluyor. Geriye doğru zarif bir biçimde yükselen omuz çizgisi ve lüks yatlardaki gibi özel bir ahşapla kaplanan arka bölüm, tasarımla birlikte malzeme konusunda da ne kadar kafa yorulduğunun göstergesi. Tabii bu arada Rolls-Royce geleneklerine uygun olarak tekerlek yüksekliği tam olarak gövde yüksekliğinin yarısı kadar. Böyle söyleyince kolay gibi düşünülebilir ama bu tip detaylar gerçekten tasarımcıların işini çok zorlaştıran unsurlar arasında. Uzun burun yapısı, kısa ön tekerlek- tampon mesafesi, uzun arka tekerlek- tampon mesafesi gibi tasarım özellikleri de İngiliz markanın gelenekleri arasında. Ancak tavan kapalıyken hafif bir hot-rod havası da sezinlenmiyor değil. Tavan demişken; saatte 50 km hıza kadar açılıp kapatılabilen kumaş tavanın bu işlemleri bitirmesi için 22 saniye yeterli oluyor. Ama asıl önemli olan Rolls-Royce'un iddiası: Dawn'ın iç mekanı tavanı kapalıyken Wraith kadar sessiz! Bu da dünyanın en sessiz iç mekanına sahip cabrio otomobili anlamına geliyor. İç mekandaysa modern Rolls-Royce tasarımı karşılıyor bizi. Tabii bolca ahşap ve deri ile kaplanan iç mekanda klasik görünümlü göstergelere modern çağın gerektirdiği devasa bir ekran da (10.25 inç) eşlik ediyor. Üstü kapalı ya da açık, en iyi müzik kalitesi için 16 hoparlörlü bir sistem geliştirilmiş. İşin teknik tarafına gelirsek; cabrio otomobillerin en önemli sorunlarından biri olan burulma direnci için kapsamlı çalışmalar yapılmış ve gelinen sonuç, tabii ki Rolls-Royce'un açıklamasına göre, Dawn dünyanın en yüksek burulma direncine sahip 4 kişilik cabrio modeli olmuş. Konforla birlikte çeviklik için havalı süspansiyon sistemi ve aktif roll-barlar yeniden tasarlanmış. Zaten uzunluğu 5285 mm ve boş ağırlığı da 2560 kg olan bir otomobili yolda tutmak için gerçekten iyi bir süspansiyon sistemi gerekli. Uzun motor kaputunun altındaki çift turbo beslemeli, 6,6 litre hacmindeki V12 motor, 563 HP güç ve 1500 d/d'de 780 Nm tork üretiyor. Bu üstü açılabilen tankı 100 km/s hıza 4,9 saniyede çıkarabilen motorun en önemli yardımcısı elbette ZF imzalı 8 ileri vitesli otomatik şanzıman. Uydu bağlantılı navigasyon sistemiyle uyumlu çalışan bu şanzıman virajları, yokuşları takip ederek gerekli vites değişimlerine hazırlıklı hale geliyor. Uzun lafın kısası, Rolls-Royce şanına yakışır bir 2+2 kişilik cabrio ile sınırlı sayıda meraklının cüzdanında hatırı sayılır bir boşluk açacak. Tabii ki her iki taraf da bundan şikayet etmeyecek…

Teknik veriler


Motor tipi Çift turbo beslemeli V 12 benzinli
Silindir hacmi 6592 cc
Maksimum güç 563 HP-6000 d/d
Maksimum tork 780 Nm-1500 d/d
0-100 km/s hızlanma 4.9 saniye
Maksimum hız 250 km/s
Şanzıman 8 ileri vitesli otomatik
Aktarma Arkadan itiş
Ortalama tüketim 14.2 lt/100 km
Uzunluk/genişlik/yükseklik 5285/1947/1502 mm
Boş ağırlık 2560 kg

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.