İhracatın bilgi üreten kurumu

Giriş Tarihi: 30.5.2016
İhracatın bilgi üreten kurumu

TİM, inovasyona yaptığı yatırımlarla katma değerli üretimi artırıyor. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Ar-Ge ile hedeflere ulaşacağız” dedi

İhracatçılar Meclisi (TİM), bilgi üreten yapısıyla klasik ihracatçı birliğinin ötesine geçti. Yarı resmi bir kurum olmasına karşın özel sektör kıvraklığıyla hızlı kararlar alan TİM, 61 binden fazla üyesine bilgi üreten ve ufuk açan bir yapıya kavuştu. 1985'te 8 milyar dolar olan ihracatı Nisan 2016'da 140 milyar dolarlara çıktı. Bunun altında ise 'nin yaşadığı ekonomik dönüşüm yatıyor. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, TİM'in 2015 yılı faaliyet raporunda verdiği bilgiye göre TİM'in alım heyetleri, Ar-Ge çalışmaları gibi organizasyonlarıyla ihracatçıyı desteklediklerini söyledi. Her yıl 400'ün üzerinde işadamının katılımıyla yeni ve mevcut pazarlara geziler düzenlendiğini söyleyen Büyükekşi, "Bu heyetlerde 2 bini aşkın iş görüşmesi yapıldı. 2023 hedefi yolunda sektörel çalışmalara aralıksız devam ettik. Yıl boyunca periyodik aralıklarla, 26 sektör lideri ile 2023 Türkiye İhracat Stratejisi hazırlık toplantıları ve Gaziantep, Kocaeli, Konya, Kayseri, Bursa, Denizli, Adana, İzmir, Mersin ve Ankara'da TIMAKADEMİ 2023 Seminerleri düzenledik. Bu toplantılarda 2023 İhracat Stratejisi, Şirket Eylem Planları ve Uygulamaları hakkında şirketlere yol haritası paylaştık. TİM olarak, büyük hedeflere ancak ve ancak yüksek katma değerli ihracat ile ulaşacağımıza inanıyoruz. Projelerimizle bir inovasyon ekosistemi oluşturmak ve inovasyon, Ar-Ge, tasarım, markalaşma ruhunu tüm ülkemize ve tüm alanlara yaymak istiyoruz. Bu çerçevede, Türkiye'nin 2023 Ulusal İnovasyon Stratejisi'ni geliştirmeye başladık" dedi. TİM'in bilgi üretmeye ve inovasyona ağırlık vererek, üyelerinin ihracatını artırmayı böylece ülkenin kazanmasını hedeflediklerini belirten Büyükekşi, günümüz dünyasında artık sermayenin üstünlüğüne dayalı dönemin kapandığını, beşeri sermayenin öne geçtiğini vurguladı. Fırsatların azaldığı iş dünyasında artık fırsat yaratan yeni iş anlayışına geçmek gerektiğini dile getiren Büyükekşi, "Artık yeni nesil girişimci profiline ihtiyaç var. Ne kadar yaratıcı isen o kadar başarılısın. Bu nedenle TİM olarak inovasyonu yaşam biçimi yapan yeni neslin oluşması için gayret gösteriyoruz. Yaratıcı girişimci yetiştirmek ve inovatif rol modellere destek veriyoruz" dedi.

ARKADAŞINA GÖNDER
İhracatın bilgi üreten kurumu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz