X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sektör AVM’lerle büyüdü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sektör AVM’lerle büyüdü

  • Giriş Tarihi: 30.5.2016

’de hazır giyim ve gıda zincirlerinin büyümesine destek olan alışveriş merkezlerinin sayısı 363’e ulaştı. Birer sosyalleşme merkezi haline gelen AVM’ler Anadolu’da da yaygınlaşmaya başladı

Organize perakende sektörünün gelişimini alışveriş merkezleri (AVM) destekledi. Özellikle son yıllarda başlayan AVM yatırımları hız kazanınca, bu merkezleri dolduran marka sayısı da arttı. Marka sahipleri hızlı büyümelerinin en büyük etkeninin AVM'ler olduğu konusunda hemfikir oldu.

ANADOLU'DA YENİ PROJELER VAR
Son yıllarda AVM yatırımlarındaki hız düşse de, halen özellikle Anadolu'da yeni projeler devreye giriyor. Şu anda 'de 363 AVM bulunuyor. 2016–2017 yılları arasında yeni açılacak AVM sayısının ise 17'sinin İstanbul'da olmak üzere yaklaşık 44 olacağı belirtiliyor. AVM'lere tüketicinin ilgisi yüksek. Bu yıl sonu itibarıyla 'de AVM'lere 2 milyar ziyaret gerçekleştirilmesi bekleniyor. AVM'lerin 'deki toplam kiralanabilir alanı ise 10.5 milyon metrekareye ulaşmış durumda. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, 2016-2017 yılında ilk kez AVM açılacak illerin Çorum ve Sivas olduğunu söyledi. Alışveriş merkezleri ve perakende sektörünün 2016 yılı için ana gündem maddesinin yakın çevrede yaşanan gelişmeler olacağını belirten Belgü, "Sektör olarak gündemimiz 2015 yılında yürürlüğe giren Perakende Yasası kapsamında çıkacak olan yönetmelikler olacaktır" diye konuştu.

50 MİLYAR DOLARLIK DEĞER
Türkiye'de AVM sektörü 50 milyar dolarlık yatırım değerine ulaştı. Türkiye'nin her üç AVM'sinden birinin İstanbul'da olduğuna dikkati çeken Belgü, şöyle konuştu: "Yatırımcılar artık gözünü rekabetin daha az olduğu yerlere çevirdi. Anadolu'daki şehirlerde AVM'lerin hızlı bir şekilde yapıldığını ve yapılacağını görüyoruz. Anadolu'da AVM'si olmayan 22 şehir kaldı. Artık büyük kasabalara da AVM yapılıyor. Anadolu'da ticaret de hızlı bir artış içinde."

SIÇRAMA 2000'LERDE
Perakende sektörü ilk büyük sıçramasını 2000'li yıllarda AVM'lerle birlikte gerçekleştirdi. Peş peşe açılan alışveriş merkezlerinin içini doldurmak için hem pazarda bir-iki şubeyle faaliyet gösteren markalar atağa kalktı, hem de AVM sektörü yeni markalar doğurdu. Geleneksel perakendeyle uğraşan çok sayıda işadamının tepkisine neden olan alışveriş merkezleri, aslında kayıt dışı ekonominin çok önemli bir bölümünü kayıt içine alıyor. Türk markaları büyümeye başladıkça AVM'leri dolduruyor. Sektör büyük bir istihdamın da önünü açıyor.

SABAH TÜRK BASINININ ÖNCÜSÜ
Perakende sektörünün temsilcileri, 31 yıldır Türk basınının öncü markası SABAH'ın birçok alanda ilklere imza attığını söyledi. Gazetenin özellikle uzmanlaşmış gazetecilik anlayışıyla okuyucuya değer kattığını belirten temsilciler, perakende sektöründeki gelişmeleri de SABAH'la takip ettiklerini ifade etti. "Bizler Türkiye'nin markalarıyız" diyen yöneticiler, SABAH'ın da Türkiye'nin gazetesi olduğunu vurguladı.