X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Turizmde yazıldı başarı hikâyesi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Turizmde yazıldı başarı hikâyesi

  • Giriş Tarihi: 30.5.2016
Turizmde yazıldı başarı hikâyesi
Turizmde yazıldı başarı hikâyesi

Turizm sektörünün 30 yılda çok zorlu süreçleri atlattığını anlatan Pronto Tour’un patronu Onaran, “Yaşananlar esnek ve üretken olmamızı, yeni çıkış yolları bulmamızı sağladı” dedi

T urizm, bölgesel ve jeopolitik gelişmelerden ilk etkilenen sektörlerin başında geliyor. 'de turizm sektörünün süreçlerini en iyi bilen isimlerden biri olan Pronto Tour'un Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, 1980'li yıllarda turizm teşvik yasasıyla büyüyen sektörün bugün dijitalleşmeyle farklı bir evreye girdiğini belirtirken, hem tatilcilerin taleplerinin hem de hizmet verme biçimlerinin değiştiğini söyledi. Onaran, 1980'li yıllarda 'deki tüm yatak kapasitesinin Yunanistan'ın Rodos Adası kadar bile olmadığını hatırlatarak bugün gelinen noktanın bir başarı hikâyesi olduğuna dikkat çekti. Sektöre rehberlik yaparak giren Onaran, şunları anlattı: "Son 30 yılda çok zorlu süreçlerden geçtik. Turizm, krizlerden en çok etkilenen sektörlerin başında geliyor. Pek çok krizi geride bırakırken bu dönemleri fırsata çevirmeyi başardık. Körfez krizi, volkan patlaması, kuş gribi, ekonomik ve siyasi krizler sektörü olumsuz etkiledi. Öte yandan bu yaşananlar esnek ve üretken olmayı, yeni çıkış yolları bulunmasını da sağladı. Sektör son dönemde zorlu bir süreç yaşıyor. Ancak sahip olduğu know-how ve tecrübelerle bunu da atlatacak."

9 MİLYONDAN FAZLA KİŞİ TATİLE ÇIKIYOR
Konaklama ve ulaşım sektörlerindeki hızlı büyümeye dikkat çeken Onaran, destinasyonların markalaşması ve seyahat kültürünün gelişmesinin önemine işaret etti. Ekonomideki istikrarlı büyümenin tatil satışlarına da olumlu yansıdığını söyleyen Onaran, "Bugün geldiğimiz noktada yurtdışına çıkan Türk vatandaşı sayısı 9 milyonu geçti" dedi. Bu süreçte Pronto Tour'un da istikrarlı bir büyüme gösterdiğinin altını çizen Onaran, "Risk aldığımız dönemler de oldu. Ancak doğru ürün ve projelerle riskli süreci pürüzsüz atlattık. Daima Ar-Ge ve inovasyona yatırım yaptık. Nitelikli insan gücümüzü koruyarak artırdık" ifadelerini kullandı.

'DE TATİL KÜLTÜRÜ GELİŞTİ
Tur operatörlerinin paketlerini satan küçük bir seyahat acentesiyken bugün 87 ülkede organizasyon yapan bir tur operatörü olduklarını anlatan Onaran, "Türkiye'de de tatil kültürü gelişti. İnsanlar artık daha özel paketler talep ediyor. Bu nedenle Pronto Plus markasını kurduk. Kültür, sanat ve Chopin'in izinde Polonya, dünyanın bittiği yer Patagonya, Fransa'da lavanta bahçeleri gibi özel tur organizasyonları düzenliyoruz" dedi.

"ÖZEL KANALLAR OLUŞTURDUK"
Son yıllarda Türk tatilcinin beklentilerinin değiştiğini belirten Onaran, sosyal medya kanallarının gelişmesiyle özellikle gençlerin dünyadaki yeniliklere hemen adapte olduklarının altını çizdi. Onaran, "Biz de Prontotour olarak Türkiye'de tatil bilincinin gelişmesi için her türlü katkıyı sağlamaya çalıştık. Özellikle destinasyonları tanıtan yayınlar hazırladık. Sosyal sorumluluk projelerine destek olduk. Tüketiciyi doğru yönlendirmek için Pronto Blog'u kurduk. Doğru ve faydalı bilgiler veren, sürekli güncellenen bilgi kanalları oluşturduk" diye konuştu.