Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 10 Kasım 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Kızlar konuşur erkekler dokunur

Dunn'un araştırmaları erkeklerin dokunsal ve kinestetik, kızların ise işitsel öğrendiklerini ortaya koyuyor. Türkiye'de de 72 bin öğrenciye uygulanan testler büyük şehirdeki öğrencilerin global düşündüğünü gösterdi
Dunn&Dunn Öğrenme Stilleri Modeli'nin mimarı St. John's Üniversitesi Eğitim Yönetimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Rita Dunn'a göre, kız ve erkek öğrenciler arasında öğrenme stilleri açısından da bir farklılık söz konusu. Dunn erkeklerin dokunsal ve kinestetik, kızların ise daha çok işitsel öğrendiklerini söylüyor. 18 değişik ülkede yaptıkları araştırmalarda bu sonuçları edindiklerini anlatan Dunn, kızların erkeklere göre daha işitsel olduklarını bu nedenle de daha çok konuştuklarını söylüyor. Kızların erkeklere göre akademik açıdan motivasyonlarının daha yüksek olduğunu anlatan Dunn, erkeklerin ancak ilgi duydukları şeyi öğrendiklerini vurguluyor: "İlgili değillerse erkek çocuklarını zaptetmek çok zordur. Kızlar daha uysaldır. Erkekler daha hırçın ve kızlara göre akademik olarak daha az motive olmuş durumdalar. Ancak çalışılması gerektiğinde erkek öğrenciler daha ısrarcı. Kız öğrenciler aile ya da öğretmen yönlendirmesiyle daha iyi konsantre oluyor ve daha verimli çalışıyor."

72 BİN ÖĞRENCİYE TEST
Türkiye'de 7 ay içinde, Uğur Dershaneleri ve Bahçeşehir Koleji'ndeki 72 bin ilköğretim ve ortaöğretim öğrencisine uygulanan kişiye özgü öğretim modeli testinde ortaya çıkan sonuçlar da Dunn'un tespitlerini doğruladı. Yüzde 18'i ilköğretim birinci, yüzde 33'ü ilköğretim ikinci ve yüzde 49'u ortaöğretim kurumları öğrencileri arasında uygulanan testlerde ulaşılan sonuçlar şöyle:

* Özellikle batı bölgelerinde ve büyük şehirlerde öğrenciler daha çok global (bütünsel) düşünme biçimine sahip. Hızlı karar vermenin günlük yaşamın bir gereği olması, öğrencilerin global düşünmelerine neden oluyor. Doğuda kuralların önem kazanması, sorumlulukların belirgin olması öğrencileri analitik düşünmeye yönlendiriyor.

* Her 10 erkek öğrenciden biri müzikle ya da sesli ortamda çalışmayı tercih ediyor. Erkek öğrenciler daha az aydınlatılmış kız öğrenciler ise iyi aydınlatılmış ortamlarda çalışıyor. Hem kız, hem de erkeklerin çoğunluğu masa başında ve düzenli çalışmaktan yana. Ancak her 100 erkek öğrenciden 13'ü masada çalışmanın konsantre olmalarını engellediğini söylüyor.

* Her üç kız öğrenciden birinin tercihi akşam saatlerinde ders çalışmak.

* Kız öğrenciler daha çok tek başına çalışmayı, erkek öğrenciler grupla çalışmayı tercih ediyor. nBilgiyi algılama yolları incelendiğinde özellikle erkek öğrencilerin dokunsal olarak öğrenmeye daha eğilimli oldukları dikkat çekiyor. Düşünme biçimleri incelendiğinde erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha baskın olarak bütünsel düşünme biçimine sahip oldukları görülüyor.

* Genel olarak öğrencilerin bilgiyi algılama yolları incelendiğinde en çok işitsel tercihleri olduğu ancak kinestetik (yaparak- yaşayarak) tercihinin oldukça baskın olduğu görülüyor.

TÜRKİYE'DE 1 YILDIR BU SİSTEM VAR

İngiltere, Bermuda, Brezilya, Brunei, Kanada, Mısır, Yunanistan, Guatemala, İsrail, Kore, Malezya, Almanya, Macaristan, Yeni Zelanda, Rusya, İsveç, Danimarka, Filipinler, Tayvan, Amerika'da Öğrenme Stilleri Modeli konusunda araştırmalar yapıldı. Türkiye'de de çocuğunuzun öğrenme modeliyle ilgili daha geniş bilgiyi www.learningstyles.net web adresinden öğrenebilirsiniz. Ayrıca Dunn&Dunn Öğrenme Stilleri Merkezi olan Bilfen Okulları'nda Türkçe'ye adaptasyonu yapılacak, farklı yaş gruplarına özgü test uygulayabilirsiniz. Uğur Dershaneleri ve Bahçeşehir Kolejleri'nde de 2007-2008 eğitim öğretim yılından itibaren bu test uygulanıyor. Ayrıntılı bilgiyi www.bahcesehir.k12.tr ve www.ugurkariyermerkezi.net adreslerinden edinebilirsiniz.