Türkiye'nin en iyi haber sitesi

İyi uykunun püf noktaları

Giriş Tarihi: 28.8.2016
İyi uykunun püf noktaları

Yazın en büyük sıkıntısı sıcaktan uyuyamak ve sabah yorgun uyanmak. Uyku Bozuklukları Uzmanı Prof. Dr. Kaynak rahat bir uyku için yatmadan önce yapmanız gereken tüyolar verdi

Yaz aylarındaki en büyük sorun sıcaktan uyuyamamak ve buun sonuncunda da sabah yorgun uyanmak. Tüm bir gün bitkin ve yorgun bir şekilde geçirmek hem işe konsantre olmanızı engeller hem de sosyal yaşantınızın kısıtlanmasına neden olur. Oysa bu durumdan kendinizi korumanız için yapabileceğiniz şeyler var. Nöroloji ve Uyku Bozuklukları Uzmanı Prof. Dr. Kaynak yaz sıcaklarında sağlıklı uykunun formüllerini anlattı:
- Klimalı odada mı yatmalıyız yoksa klimasız odada mı?
- Klimalı odada yatıp yatmamamızla ilgili bilimsel bir araştırma yok. Ama ne çok sıcak ne de çok soğuk odada yatmalıyız. Kişinin kendi vücut sıcaklığına yakın olan sıcaklıktaki odalarda yatmalıyız. Eğer yattığınız odadaki klima açıksa üzerinize gelmemeli. Sabaha karşı hem vücut ısısı hem de hava sıcaklığı düştüğünden klima iyi ayarlanmalı. Dolayısıyla zamanlaması olup ayarlanabilen bir klima tercih edilmeli. Yazın sıcakta klimalı odada yatmak, direkt üzerimize gelmediği ve aşırı soğuk olmadığı sürece iyidir. Uykumuza pozitif etkisi vardır. Sıcak oda uykumuzu kaçırır.
- Cam açtığımız zaman kapıları kapatmalı mıyız?
- Cam açmak gürültü açısından iyi değil. Uykunuzda farkında olmadan gürültüye daha çok maruz kalıyorsunuz. Uyandırmıyor ama mikro uyanıklıklar yaparak uykumunuzun kalitesini bozuyor. O yüzden cam açılmasını çok tavsiye etmiyorum. Ayrıca büyük uyanıklıklar da yapabilir. Gürültüye insan zaman içerisinde alışabilir. Ama vücudunuz, beyniniz, uyanma eşiğiniz sessiz bir ortama alışıksa pencereyi açtığınızda bu ister istemez uyku kalitenizi bozar.
- Geceleri çok terleyen çocukların odasında nelere dikkat etmeliyiz? Cam açabilir miyiz?
- Çocukların vücut ısıları daha da çok düştüğü için onların odası dikkatli soğutulmalı. Klima ya da cam açık yatmamalılar. Direkt çok soğuk ve gürültülü olmamalı.
- Yazın nasıl yatakta yatmalıyız?
- Terletmeyen, iyi yatakların tercih edilmesi lazım. Yatak kadar çarşaf ve pikelerimizin seçimi de önemli. Terletmeyen, pamuklu kumaştan yapılmış, sentetik olmayan çarşaf ve pikeler tercih edilmelidir. Ayrıca yastıkların dolgu maddelerinin hava akımına izin veren doğal veya bu iş için özel üretilmiş sentetik maddelerden olmasına dikkat edilmeli.
- Yatak çeşitleri çok fazla. Sizce bu kadar çeşit olması sağlıklı mı, gerçekten yazlık-kışlık yatak versiyonları işe yarıyor mu?
- Tabii ki yazın serin, kışın ise sıcak tutan yatakları tercih etmek lazım. Bunlar yıllardır piyasada bulunan yataklar. Ama tercih edeceğiniz bu yataklar mutlaka kaliteli olmalı. Kalitesiz yatak uyku kalitesini bozabilir.
- Duş yapıp yatmak doğru mu? Yatmadan ne kadar süre önce duş yapmalıyız?
- Yazın yıkandıktan sonra yani kaslarımız gevşedikten sonra yatmamız daha doğru. Sadece uyku için değil hijyenimiz için de bunu yapmamız lazım. İsterseniz duşunuzu akşam eve geldiğinizde, isterseniz uyumadan önce yapabilirsiniz. Önemli olan rahatlamanız ve yapış yapış yatmamanızdır.
- Ilık su ile mi yoksa soğuk su ile mi duş yapmak rahatlatıp uykuya dalmamızı kolaylaştırır?
- Önemli olan gevşemektir. Kişi soğuk su ile gevşiyorsa soğuk su ile ılık ile gevşiyorsa ılık su ile duş yapabilir. Ama çok soğuk su yerine ılık suyun tercih edilmesi daha iyi olabilir.
- Gece uykumuzun bölünmemesi için yatmadan ne kadar önce yemek ve meyve yemeli bırakmalıyız?
- Normal şartlarda akşam yemeklerinde hafif şeyler yemek lazım. Yaz aylarında hazımsızlığa neden olabilecek ve uykuyu bölecek ağır gıdalardan kaçının. Ağır yağlı yemeyin. Yatmadan iki saat önce yemek yemeyi bırakmış olmak lazım. Orta yaşın üstündeki insanlar için de yatmadan üç saat öncesinden yemem yemek bırakılmalı. Akşam yemeklerinde yağlı, kızartmalı, baharatlı, acılı, ekşili yemeklerden özellikle kaçınmak lazım. Kahve başta olmak üzere bütün kafeinli içecekler (alkol, kola ve enerji içecekleri dahil) uykuya dalmayı güçleştirir ve uyku kalitesi bozar. Ayrıca daha sık tuvalete kalkmak da uykuyu böler. Alkol ve çay-kahve akşam saatlerinde alınınca gece uykusunu mutlaka olumsuz etkiler.


EL İŞÇİLİĞİ VE SON TEKNOLOJİ...
Uyku kalitenizi en üst düzeye tas¸ımak için nadir bulunan dogˆal ve degˆerli malzemeler, son ve ince el is¸çiligˆinin bir araya geldiği modellerine üç yeni model daha ekleyen Hälsa, aynı zamanda yeni bir yay teknolojisini de Türkiye ile tanıştırıyor. Lappland, SmAland ve Storsjön modellerinde İsveç'te tasarlanan ve üretilen, beş bölgeli ProFlex yay sistemi kullanılmaktadır. I·svec'teki demir cevherinin kalitesi ve yüksek saflıgˆı ile yüzyıllara dayanan teknik ve uzmanlıgˆın sonucunda dünyaca bilinen sagˆlam I·svec celigˆinden üretilen ProFlex, üst düzeyde kalite ve dayanıklılık sunuyor. Türkiye'de ilk defa Hälsa tarafından kullanılan I·svec celigˆi, Hälsa yataklarında kendini gösteren I·svec'in sagˆlamlık ve dayanıklılık gelenegˆini devam ettiriyor. I·cerigˆinde yüzde 100 dogˆal at kuyrugˆu kılı, ilave olarak organik pamuk ve organik yün bulunan Hälsa Lappland'in yas¸attıgˆı dogˆallık duygusu, el is¸çiligˆi sayesinde daha da artıyor.

FARKLI KİLOLARDAKİ EŞLERE
Doğtaş'ın kendine en güvendiği konulardan biri, gelişen teknolojiyi yakından takip eden yapısıyla kişiye özel ürün seçenekleri tasarlaması. Doğtaş yataklarının tasarım aşamasında düşünülen bazı özellikler bulunuyor. Bu özelliklerin başında uyku düzeninin bozulmaması için vücudun ergonomisine uyum sağlaması, fiziksel rahatsızlıklar yaşanmaması için vücudun doğal omurga eğrisini koruması, baş, bel ve boyun bölgesinin ihtiyacı olan desteği vermesi geliyor. Duygusal gelişiminizi ön planda tutuyor. Doğtaş'ta her ihtiyaca uygun birbirinden farklı teknolojilerde üretilmiş birçok yatak seçeneği bulunuyor. Doğtaş'ın yeni teknoloji ürünü Bohemia Yatak, farklı kilolardaki eşler birbirini rahatsız etmeden uyuyabilecek! Markada ayrıca farklı kumaş kullanımlarıyla enerji veren yataktan, süt lifi içeren yatağa, içinde koku kapsülleri barındıran yataktan kaz tüyü yataklara kadar onlarca çeşit mevcut.

STRESTEN UZAK UYUMAK...
Yatak ve uyku ürünleri konusunda uzmanlığı ile yeni teknolojiler sunan Yataş; herkesi sağlıklı ve kesintisiz uykuya davet ediyor. Markanın üç farklı yeni yatağı; Tesla Sleep, Stress Balance ve Seven-Z sizleri sağlıklı uykuya davet ediyor. Tesla Sleep Yatak, beynimizde bulunan, manyetik enerjiye duyarlı Pineal bezini harekete geçirir, Pineal bezi de melatonin hormonunu salgılar böylece hem sağlıklı hem de verimli bir uyku sağlanmış olur. Ayrıca manyetik alan kandaki demir oksitlere etki ederek kan dolaşımını iyileştirir. Vücutta biriken statik elektriği uzaklaştıran Feran Ice teknolojili Stress Balance Yatak vücudu stresten arındırarak güne daha zinde uyanmayı sağlıyor. Seven- Z, doğal lateks katmanı ve yedi bölgeli pocket yay dizilimi ile vücudun her bölgesine ayrı ayrı destek veriyor. Esnek yapısı vücut basıncını düzenliyor ve uyku sırasındaki dönüş hareketlerini azaltıyor böylece daha rahat bir uyku uyumayı sağlıyor.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
İyi uykunun püf noktaları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz