X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Aylık duygusallığa demir desteği
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Aylık duygusallığa demir desteği

  • Giriş Tarihi: 4.3.2013

Her ay adet öncesi sinirlerim bozuk oluyor ve karın ağrısı yaşıyorum. Nasıl rahatlayabilirim? M.L./İzmir

Adet öncesi sendromu; adetten bir-iki hafta önce başlayan ve adetin ilk günlerinde geçen bir dizi belirtiyi tarif eder. Neredeyse her dört kadından üçünü etkileyen bu sendrom; göğüslerde şişkinlik, halsizlik, midebağırsak sorunları, uyku problemleri, kas ağrıları, huzursuzluk gibi şikayetlere yol açar.

ŞEKERDEN UZAK DURUN

Tedavisinde ağrı kesiciler ya da bazen hormon tedavileri önerilir. Adet öncesi dönemde; şeker, tuz, kafein ve alkol alımını azaltın. Günde en az 30 dakika egzersiz yapın. Yoga, meditasyon veya kas gevşetme çalışmaları uygulayabilirsiniz. Evening primrose oil, folik asit, chasteberry gibi destekler de faydalı olabiliyor. Yaklaşık 3 bin kadını, 10 yıl takip eden yeni bir çalışmaya göre; bitkisel demir kaynakları (ıspanak, soya fasulyesi, mercimek, bezelye, badem gibi) da adet öncesi belirtileri azaltıyor.


***

Menopozda kilo almak şart değil

Arkadaşlarım menopozda kilo aldı. Ben de menopoza giriyorum. Bunu nasıl önlerim? Y.L./Bursa

Menopoz sürecinde meydana gelen hormonal değişimler; vücuttaki yağ dağılımını değiştirip göbeklenmeye yol açabilir.

KALORİ KISITLAMASI
Bu dönemde metabolizma hızında da düşüş olur (her 10 yılda bir metabolizmanız belirgin olarak yavaşlar) ve günlük kalori ihtiyacı azalır. Ayrıca depresyon, hareketsizlik, tiroid sorunları, insülin direnci gibi problemler veya bazı ilaçlar da kilo artışına yol açabilir. Dolayısıyla öncelikle bir hekime başvurun. Kan şekeri, insülin ve tiroid kontrolleri gerekebilir. Ardından günlük attığınız adım sayısını ve egzersiz seviyenizi gözden geçirin. Bu dönemde alıştığınız günlük kalori tüketimini bir miktar azaltmanız da faydalı olacaktır.

***

Ortamınızın nemini artırın!

Bahar aylarında grip olmamak için nelere dikkat etmek gerekiyor? M.K./ İstanbul

Mart ayına girsek de grip sezonu tam anlamıyla sona ermiş değil. Bu nedenle hava değişimlerine göre giyinmeye, bulunduğunuz ortamı havalandırmaya devam etmelisiniz. Geçtiğimiz günlerde yapılan yeni bir çalışma; kapalı alanlarda yüzde 40 civarında nem olduğunda, gribin daha az bulaştığını gösterdi. Nem cihazları veya radyatör üzerine yerleştireceğiniz su dolu kaseler size yardımcı olacaktır.