X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kalp ve kemik sağlığı için tavuk eti tüketin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kalp ve kemik sağlığı için tavuk eti tüketin

  • Giriş Tarihi: 30.3.2013

Son yıllarda yapılan birçok araştırmanın sonuçları, tavuk etinin özellikle kalp ve kemik sağlığı için önemli olduğunu gösteriyor. Tavuk eti ayrıca hafıza kaybına ve kansere karşı da önemli bir koruyucu

Sağlıklı beslenme açısından vazgeçilmez bir gıda olan tavuk eti; protein açısından zengin oluşu ve vitaminmineral içeriğiyle de uzmanlar tarafından tavsiye ediliyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Berrin Yiğit, tavuğun sağlığımız için faydalarını anlattı:
Protein açısından zengin olan tavuğun yaklaşık 120 gramı, günlük protein ihtiyacının yüzde 67.6'lık bölümünü karşılar.
Yağsız bonfile yerine derisiz tavuk göğsü yiyerek, hayvansal yağ alımınızı yarı yarıya düşürebilirsiniz.
Tavuk eti, kemik sağlığının korunması açısından da önemlidir. Framingham Osteoporosis tarafından 615 denek üzerinde yapılan bir araştırmaya göre; her gün tavuk göğüs eti tüketen bireylerin kalça ve omurga kırıklarıyla karşı karşıya kalma riski ciddi miktarda azalıyor.
Tavuk eti, kansere karşı koruyucu besinsel içeriğe sahiptir. DNA yapısında bulunan niasin maddesinin yetersizliğinde, genetik yapı bozularak kanser riski ortaya çıkar. Çok iyi bir B vitamini kaynağı olan tavuğun 120 gramında ciddi miktarda niasin bulunur.
İnsan sağlığı için elzem olan elementlerden biri olan selenyum da tavuk etinde bol miktarda bulunur. Öte yandan çalışmalar göstermiştir ki; kanser ve selenyum oranları arasında zıt korelasyon vardır. Yani ne kadar çok selenyum tüketilirse, kansere yakalanma riski de o kadar azalır. 120 gram tavuk etiyle, günlük selenyum ihtiyacının yüzde 40'ı karşılanabilmektedir.
Tavuk eti, kan şekeri dengesizliklerinin düzenlenmesinde de önemli bir yere sahiptir.
Tavukta bolca bulunan niasin, yediklerimizin enerjiye dönüşebilmesi için gerekli olan birçok faaliyette etkilidir. Ayrıca bu madde, kan şekeri kontrolü için de gereklidir.

KALP SAĞLIĞI İÇİN TAVUK YİYİN
Amerika'da yapılan araştırmalar; tavuk etinin, kalp krizi riskini önemli oranda azalttığını kanıtladı.
Harvard Halk Sağlığı Fakültesi'nde yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre; tavuk eti tüketimi kadınlarda kalp krizi riskini yüzde 19 oranında düşürüyor.
Bilim adamları; koroner kalp hastalıkları riskini azaltmak için daha düşük yağ içeren ve protein açısından zengin olan tavuk, balık ve fındık tüketilmesini öneriyor.
B6 vitamini eksikliğinde, damarlara zarar veren parçacıklar oluşur; bu da kardiyovasküler hastalıklara davetiye çıkarır. Bu nedenle tavuğun düzenli tüketimi B6 vitamini ihtiyacı ve kalp sağlığı için önemlidir.

ALZHEİMER VE HAFIZA KAYBINA KARŞI
Tavuk etinde bulunan niasin maddesi, Alzheimer ve yaşa bağlı hafıza kayıplarının önüne geçilmesinde önemli yere sahip. Neurology dergisi tarafından 3 bin 718 kişi üzerinde yapılan bir çalışmaya göre; niasin bakımından zengin beslenmesi olanların, Alzheimer ve hafıza kaybı riskleri yüzde 70 oranında azalmaktadır.
Vücudun yaşamsal metabolik reaksiyonları için gerekli enerjiyi sağlayan B6 vitamini bakımından da çok zengin olan tavuk eti; bir çeşit 'acil enerji kiti' görevi görür.

HAMİLELER İÇİN GEREKLİ BİR GIDA
Hollanda halk sağlığı araştırmacıları tarafından hamileler üzerinde yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre; hamileliği sırasında B12 bakımından zengin olan tavuk eti tüketen kadınların bebekleri daha uslu oluyor.
Uzmanlar; hamile kadınlara, hamileliklerinin başlangıcından itibaren özellikle tavuk eti ve yumurta tüketmelerini öneriyor.

VİTAMİN-MİNERAL DEPOSU
Tavuk etinde; A ve özellikle B grubu vitaminler bulunur.
Tavuk eti; demir, çinko, fosfor ve magnezyum mineralleri bakımından da zengindirler.
Tavuk, biyolojik değeri bakımından yumurta proteinlerinden sonra gelen en değerli et proteini özelliğine sahiptir.
Ayrıca niasin, B2, B6 ve B12 vitaminleri bakımından da zengin besinler arasında sayılır.

TAVUK PİŞİRMENİN PÜF NOKTALARI:
En önemli nokta; çiğ tavuğun kesinlikle diğer besinlerle (özellikle de çiğ servis edilecek yemeklerle) temas etmemesidir.
Tavuğunuzu yıkadıktan sonra kullandığınız tüm malzemeleri ve elinizi özenle yıkamalısınız.
Tavuk marine edecekseniz muhakkak buzdolabında bekletin.
Donmuş tavuğunuzu çözerken muhakkak buzdolabında bırakın ve altına su damlatmayacak bir tabak yerleştirin.

KİMLER DİKAT ETMELİ?
Böbrek hastaları ya da gut hastaları; tüm pürinden zengin besinleri olduğu gibi tavuğu da duruma göre kısıtlamalıdır. Tavukda doğal olarak bulunan pürin sağlıklı bireyler için risk değildir çünkü doğal olarak vücuttan atılır.