X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hızlı kilo vermek isteyenlere uyarı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hızlı vermek isteyenlere uyarı

  • Giriş Tarihi: 3.4.2013 16:10

Başkent Üniversitesi İstanbul Hastanesi Egzersiz Fizyolojisi Uzmanı Dr. Nilay Ergen, “Kısa sürede verdiren ler ni zayıflattığı için dan e kadar pek çok hastalığa eğilimi artırabilir. Sağlıklı kilo vermek için düzenli yaparak, yağ kitlenizin azalmasını sağlayın” dedi.

Diyabet, obezite, hipertansiyon, kolesterol ve kan yağlarının yüksekliği, unutkanlık ve Alzheimer gibi pek çok hastalığın önlenmesinde ve tedavisinde egzersiz fizyolojisi biliminin çok büyük önemi bulunuyor. ların tedavisinde beslenme ve ilaç kadar önemli yeri olan düzenli egzersizin yapılması için hastaya uygun bir program belirleyen Başkent Üniversitesi İstanbul Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bilim Dalı Egzersiz Fizyolojisi Polikliniği hekimlerinden Uzm. Dr. Nilay Ergen, "Yaşla beraber insanların kas ve kemik ağırlıklarında, kas kuvvetlerinde azalma meydana gelir. Düzenli sayesinde kas kuvveti artırılıp, kemik erimesi önlenebilir. Bunun yanında yaş ilerledikçe vücudumuzun kullandığı maksimum oksijen kapasitesi azalır.

Düzenli spor yapmak maksimum oksijen tüketimini de artırarak, genç ve zinde kalmaya yardımcı olur" dedi. Spor yapan ve yapmayan iki grup arasında yapılan bir araştırmada, spor yapan 50 yaşındaki bir insan ile spor yapmayan 35 yaşındaki bir insanın aynı miktarda oksijen tükettiğinin gösterildiğini söyleyen Uzm. Dr. Ergen, "Maksimum oksijen kullanımını artırırsak yaşlanma yavaşlayabilir. Bir insanın yaşlanmasını belirleyen faktörlerden biri de maksimum oksijen tüketiminin azalmasıdır. Düzenli spor yaparak hem kas kitlemizi, hem kullanılan oksijen miktarını artırabiliriz" ifadelerini kullandı.

"HER VERME ZAYIFLAMA DEĞİLDİR"

Piyasada birçok programı olduğunu, insanların çok kısa sürede çok hızlı kilo verdiğini fakat verilen kilonun gerçek bir zayıflama olmadığını kaydeden Dr. Ergen, "Sağlıklı kilo vermek yağ oranının azaltılması ile olur. Tek tip beslenme, aşırı sıkı bir diyet ile sadece vücuttan su kaybı, kas kaybı olur. Bu durum sağlıklı olmadığı gibi insanın gerçekten kilo verdiğini de göstermez. Her kilo verene gerçekten zayıflamışsın denilmez. Kas iskelet sistemini koruyarak, yeterince kalori alıp, spor yaparak kilo verilmeli. İnsanlarda ani kilo vermek ciddi kas yıkımı, halsizlik, yorgunluk, kemik erimesi ve su kaybı olur. Bunların sonucunda dan e kadar pek çok hastalığa yakalanmada ciddi bir eğilim gözlenebilir" diye konuştu.

"SPOR TIBBİ BİR TEDAVİDİR"

Tempolu postacı yürüyüşü, yüzme, tenis, ip atlama, merdiven inip çıkma, bisiklete binme gibi kalp hızını artıran aerobik egzersizlerin (kardiyo sporları) kişide başka bir sağlık sorunu yoksa yapılmasının önemli olduğunu belirten Ergen, "Yağ yakmak ve dayanıklılığımızı artırmak için haftada en az 150 dakika aerobik egzersiz yapmamız gerekiyor. Daha sonra haftada 4 gün de yarım saat kas güçlendirecek hareketler yapılması sağlık için çok yararlı. Spor, tıbbi bir tedavi şeklidir. Nasıl doktorun verdiği ilaç düzenli kullanılıyorsa, sağlık için doktorun önerdiği egzersizler de düzenli yapılmalı. Düzenli spor insana ilaç kadar fayda sağlar" dedi.