X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Obeziteye karşı Ege mutfağı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

ye karşı

  • Giriş Tarihi: 17.5.2013 13:56

Et yemeklerine oranla -, salata, otlar ve in yaygın olduğu , yle mücadelede etkili oluyor.

Ege Üniversitesi (EÜ) Gıda Mühendisliği Beslenme Bilim Dalı Başkanı Sibel Karakaya, nda et kullanımının yaygın olmadığını, ve etin birlikte kullanıldığı yemeklerin ve ların dikkat çektiğini söyledi.

Ege mutfağındaki bu özeliklerin yi önleme açısından önemli olduğunu belirten Karakaya, "Bunlar, protein içerikleri düşük, vitamin, mineral ve antioksidan özellikli bileşenler bakımından daha zengin ve daha az enerji veren yiyecekler, dolayısıyla bunlar kilo almaya neden olmaz. Ancak bunları yine bolca yağlayıp tüketirsek kilo alırız" dedi.

Karakaya, yediğin zaman zayıflatan bir yiyeceğin bulunmadığını ancak Ege mutfağında yer alan birçok sebze ve otun, kalorisi düşük yiyecekler olduğunu kaydetti.

"ZEYTİNYAĞI MASUM DEĞİL"

Ege mutfağında yaygın kullanılan zeytinyağı sağlıklı ancak fazla tüketiminin yanlış olduğuna değinen Karakaya, zeytinyağının 1 gramının tereyağı ve margarinin 1 gramıyla aynı enerjiyi verdiğine dikkati çekti.

Karakaya, "Zeytinyağı, kilo yapması ve enerji vermesi bakımından masum değil. Zeytinyağının obeziteyi önler bir etkisi yok" diye konuştu. Günde en fazla 1 ya da 2 yemek kaşığı zeytinyağının sağlık açısından yeterli olduğunu vurgulayan Karakaya, zeytinyağının fazla kullanımının kilo olarak geri döneceğine işaret etti.

Karakaya, obeziteye karşı kızartmaların yağlarının da süzülerek tüketilmesi gerektiğini, mümkünse kızartma yerine haşlamanın, zeytinyağlı dolma yerine pirinci daha az olduğu için etli dolmanın tercih edilmesi gerektiği ifade etti.

"MUCİZE DİYET DİYE BİR ŞEY YOK"

Diyet yapmanın zor bir şey olduğunu söyleyen Karakaya, "Rejim yaparken beslenme alışkanlığınızı değiştireceksiniz, bunu yaparken de hamur işlerinden ve yağlardan uzak duracaksınız. Bunu tamamen yok etmek mümkün değil, zamanla azaltılmalı" diye konuştu.

Sibel Karakaya, diyette, yeterli ve dengeli beslenip günlük alınması gereken kalorinin altında enerji alınmasını önererek "Beslenme alışkanlığınız değiştirmeniz gerekiyor, ancak zayıflama konusunda 'mucize diyet' diye bir şey kesinlikle yok" dedi.