X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Romatizmanın ilacı çilek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

nın ilacı

  • Giriş Tarihi: 18.5.2013 16:59 Güncelleme Tarihi: 18.5.2013 17:04

Yanlış ve sağlıksız beslenme kanser ve kalp hastalıklarının yanı sıra, eklem ve sinir köklerini etkileyen l hastalıkların da habercisi. Romatizmaya karşı en iyi besin ise ...


ORGANİK BESLEN UZUN YAŞA:
Genetik temeli bulunan iltihabi romatizmal hastalıklar uzun süreli tedavi gerektiren hastalıklardır. Romatizmal hastalıklardan korunmak için doğal, mümkünse organik gıdalarla beslenmeyi tercih etmek gerekir. Böylece vücuda daha çok tarım ilacının, toksik kimyasal maddelerin, genetiği değiştirilmiş gıdaların, katkı maddesi ve boyaların girmesi engellenmiş olur.

İYİ KAHVALTI, SIK AMA AZ YEMEK:
İyi bir kahvaltı ile güne başlayın. Anti-inflamatuvar (iltihap baskılama) diyette kalori kısıtlaması yoktur. Ancak lütfen bedenimizi dinleyin; acıkınca yiyin, doyunca yemeği bırakın. Mümkünse sıkça ama her seferinde az miktarda öğün tercih edin.

AYNI YEMEĞİ HAFTADA 5'TEN FAZLA YEMEYİN:
Bir yiyeceği haftada beşten fazla tüketmeyin. Akşam yemeğini geç saatlere kadar sarkıtmayın. Sebze ve meyveleri mevsiminde ve sebzeleri hafif işlenmiş olarak tüketin. En yararlısı bu olacaktır.

LİFLİ GIDALAR İYİ GELİR:
Öğünlerde mutlaka lifli gıdalara yer verin. Böylece iltihabi mekanizmaları baskılayabilirsiniz. Çilek bu konuda çok iyi bir besindir.

PORTAKALA DİKKAT:
Yapılan bazı araştırmalar, düzenli elma sirkesi, düşük asitli yiyecekler veya çiğ yiyecekler ile beslenme ya da aç kalmanın iltihabi mekanizmaları baskıladığını iddia etmektedir ancak bu tür beslenmenin etkileri bilimsel olarak kanıtlanmamıştır. Aynı şekilde süt ürünleri ve turunçgillerin (portakal, limon hariç) iltihabı artırdığı konusunda da yeterli bilimsel çalışma bulunmamaktadır ama az tüketmek gerekir.

ROMATİZMADAN KORUYAN BESİNLER
Doğal somon ve diğer omega-3-yağ asitlerinden zengin balıklar
Çilek ve diğer küçük taneli meyveler
Yeşil ve yapraklı sebzeler (ıspanak ve kara lahana)
Turpgiller sebzeleri (brokoli, brüksel lahanası, lahana, vs.)
Koyu renkli ürünler (tatlı patates, patlıcan, nar, havuç, kırmızı soğan, erik, poakal, kırmızı elma, biber, bezelye ve kırmızı üzüm)
Ceviz, badem, fındık grubu (yer fıstığı hariç)
Tam tahıllar
Çay, özellikle siyah, yeşil ve beyaz çaylar
Soğuk sızma yağlar (özellikle zeytinyağı ve keten tohumu yağı), yine de kararında kullanılmak kaydı ile.
Baharatlar (sarımsak, zencefil, zerdeçal, safran)

ROMATİZMAYA DAVETİYE ÇIKARANLAR
Bol şekerli tatlılar (pastalar, şekerler, dondurma vs.)
Tatlandırılmış tahıllar n Beyaz karbohidratlar (beyaz ekmek, pirinç, patates)
Diyet olmayan hafif içecekler
Yüksek miktarda fruktoz ve mısır şurubu içeren her şey
İşlemiş etler (sosis, salam, sucuk vs.)
Kızarmış patates ve cipsler ile kızarmış hazır gıdalar
Hızlı hazırlanan yiyecekler (fast-food), özellikle fazla yağlı, kalorili olanlar
Margarinler
Karaciğer gibi sakatat grubu etler

Kaynak: Takvim