X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kansızlığa iyi gelen gıdalar
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kansızlığa iyi gelen gıdalar

  • Giriş Tarihi: 3.6.2013

24 yaşındayım. Yaptırdığım bir kan testinde, çok kansız olduğum ortaya çıktı. Bu soruna karşı ne yiyip içmeliyim? Vitamin takviyesi yapmalı mıyım? L.M./İzmir

Kansızlık (anemi); 400'den fazla nedenden dolayı oluşabilir. Kırmızı kan hücrelerinin yapımında veya yıkımında herhangi bir sorun olabilir.

MERCİMEK VE BALIK
Mide ülseri, diyabet, hipotiroidi gibi hastalıklarda, böbrek sorunlarında veya bazı genetik durumlarda kansızlık oluşabilir. Dolayısıyla şikayetinizin hangi sorundan kaynaklandığını öğrenmeniz gerekiyor. Bu arada kadınlarda aylık regl kanamalarına bağlı demir eksikliği anemisi çok sık görülüyor. Demir; kırmızı et, ciğer, mercimek, balık, koyu yeşil yapraklı sebzeler, kuru kayısı ve üzümde bol miktarda bulunuyor. Bu gıdaları portakal suyu veya brokoli gibi C vitamini kaynakları ile birlikte almanız; demir emilimini çok daha kolaylaştırıyor. Bu arada B12 seviyenizi de kontrol ettirmelisiniz.

Evde anti-aging cilt bakımı

Yaşlanmaktan çok korkuyorum. Anti-aging cilt bakımı ev ortamında uygulanır mı? Uygulanırsa nelere dikkat edilmesi gerekiyor? H.P./İstanbul

Her cilt tipinin farklı ihtiyaçları vardır. Cildiniz kuru, yağlı veya akneli ise değişik ürünlere yönelmeniz gerekir. Ancak cildinizi genel kural olarak her gün temizlemeli, nemlendirmeli ve güneşten korumalısınız. C ve E vitaminleri destekli ürünler, cilt hasarını azaltır. Geceleri nemlendirici olarak cildi canlandıracak serumları ya da alfa-hidroksi asit içeren kremleri kullanabilirsiniz. Ancak bu kremlerle ilgili mutlaka hekiminize danışmalısınız. Haftada bir kez peeling yaparak cildinizdeki ölü hücreleri temizleyin. Bir cilt hekimine giderek ben kontrolü yaptırmayı da unutmayın

Migrende melatonin mucizesi
10 yıldır migren hastasıyım. Migren atakları geldiğinde hayatım kabusa dönüyor. Migren tedavisine destek olacak besinler var mıdır? U.L./Manisa

Amerikan Nöroloji Akademisi'nin yıllık toplantısında ilginç bir araştırma yayınlandı. 178 kişi üzerinde yapılan çalışmada; gece 22.00 ile 23.00 arasında alınan melatonin desteğinin, migren ataklarının sayı ve şiddetini azalttığı belirtildi. Melatonin aslında vücudumuzda doğal olarak bulunuyor ve yaşla birlikte azalıyor. Uykuyla ilgili şikayetlerde öneriliyor. Melatonine ek olarak butterbur ve feverfew bitkileri de migrende kullanılabiliyor. Hekiminize danışarak uygulayabilirsiniz.