X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ramazan'da 2,5 litre su tüketin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'da 2,5 litre tüketin

  • Giriş Tarihi: 7.7.2013 14:27 Güncelleme Tarihi: 7.7.2013 14:42

Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) diyetisyeni Çağrı Kitiş, tutanların ayında günde en az 2,5 litre tüketmesi gerektiğini söyledi.

Kitiş, 'ın son yıllarda sıcak döneme denk gelmesinden dolayı insanların en çok eksikliği sorunu yaşayacağını söyledi. Özellikle sahurda sindirimi zor olan yağlı gıdaların yerine kahvaltılık ürünler gibi hafif gıdaların tüketilmesi gerektiğini belirten Kitiş, " tutanların Ramazan ayında günde en az 2,5 litre su tüketmesi gerekir" dedi.

"Sahurda peynir, yumurta, meyve, süt ve yoğurttan mutlaka tüketmek gerekiyor" önerisinde bulunan Kitiş, şöyle konuştu:

"İftarda ise sofralarımızda olması gereken hurma ya da zeytin ile başlayıp daha sonra çorba ve sonrasında ise az zeytinyağlı yemekler ve az yağlı
et yemekleri gibi gıdalarla devam etmek gerekiyor. Onun dışında iftarda yemekleri yayarak yemek gerekiyor. Tabi uzun bir açlık dönemi olacağı için sofraya oturduğumuz zaman kan şekerimiz düşük olacak. Bu nedenle biraz daha hafifle başlayıp sonrasında yavaş yavaş çorbayla devam edilmesi gerekiyor."

4 YAPRAKLI YONCA

Kitiş, iftar ve sahur arasında 2,5 litre su içilmesinin vücuttaki suyun dengelenmesi açısından önemli olduğunu ifade ederek, sıvı gereksiniminin su dışında daha çok su muhteva eden karpuz, kavun gibi meyvelerle de sağlanabileceğini dile getirdi.

Ramazan ayında yağda kızartılmış tatlılar yerine süt tatlıları tüketilmesi gerektiğini kaydeden Kitiş, şunları söyledi:

"Alternatif olarak karpuz, kavun gibi su içeriği daha yüksek olan meyveler tüketmek gerekir. Yine iftar menüsünde salatalara ve yoğurda yer vermek gerekiyor. Şeker veya kolesterol ve tansiyon hastalarına oruç tutmayı önermiyoruz. Özellikle diyabet hastalığı olanlar buna dikkat etmeli çünkü kan şekeri uzun açlık olduğu için çok kötü etkileyebilir. Diyabet hastalarını özellikle daha çok etkiliyor. Bu hastaların oruç tutmasını tavsiye etmiyoruz"

Türk toplumunun sağlıklı beslendiğini ifade eden Kitiş, Ramazan'da genellikle çorba, pilav, et yemeği, zeytinyağlılar, ara sıcaklar, salata ve yoğurt tüketildiğini anlattı.

Kitiş, "Bunlar hep bizim 4 yapraklı yonca dediğimiz. Pilav ve makarna ekmek grubu, tavuk ve balık ise et grubu gıdalar olarak geçiyor. Bununla beraber sebze meyve gurubu da var ki tüm bu grup gıdalar Ramazan soframızda var. Aslında sofralarımız, sağlıklı ama gıda tüketimine özellikle iftarda bir anda yüklenmemeliyiz. Ramazan ayında tükettiğimiz gıdalara daha fazla dikkat edilmesini ve mutlaka ara vererek yemek yenmesini tavsiye ediyorum."