X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sahurda çay yerine, su tüketin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

da yerine, tüketin

  • Giriş Tarihi: 7.7.2013 15:02 Güncelleme Tarihi: 7.7.2013 15:11

Bilecik Halk Sağlığı Müdürlüğü Obezite Danışma Birimi'nde görevli diyetisyen Zerrin Delibaş Tez, da suzluğu giderdiği gerekçesiyle içilen ın, susuzluğa neden olabileceğini bildirdi.

Tez, tutan kişilerin ayını daha sağlıklı geçirebilmeleri için kahvaltıda tüketilen besinlerin da da tercih edilmesi gerektiğini bildirdi.

Ağır yemeklerden uzak durulması tavsiyesinde de bulunan Tez, şöyle konuştu:

"Aksi takdirde vücut, direncini tamamiyle kaybeder. Midesel şikayetler ön planda olur ve bağırsak haraketliliği zayıflar. Bu yüzden, hafif ama bol
tüketimler yapılmalı. Sahurda genellikle bol yeşillik ve lu gıdaların tüketilmesi gerekiyor. Gün içerisindeki harareti ve susuzluğu gidermek için içilmesi gerektiği algısı yanlıştır. Çayın içindeki sodyum oranı ciddi yüksektir. Bu insanın gün içerisinde susamasına neden olur. Sahurda çay içmek, susuzluğunu gidermek yerine, susuzluğa neden olur. Bir de vücudun ihtiyacı olan ve vücudun sıvısının tutulmasını sağlayan 'ADH hormonu' var. Çay, bu hormonunun baskılanmasına neden olur ve çay içtikten hemen sonra tuvalete gitme ihtiyacı duymanızın sebebi budur. Vücudun ihtiyacı olan sıvının atılımını çay içerek arttırırsanız, vücudun vitamin ve mineral kaybını hızlandırmış olursunuz. Bu yüzden kahvaltıda, sahurda çay tüketimi tamamen yanlıştır."

Tez, bir insanın sahurda olabildiğince su ve sulu gıdalar tüketmesi gerektiğinin altını çizerek, sahurda taze biber, maydonoz gibi yeşilliklerin tüketilebileceğini anlattı.