X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ramazanda sahur öğünü atlanmamalı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

da öğünü atlanmamalı

  • Giriş Tarihi: 13.7.2013 15:40 Güncelleme Tarihi: 13.7.2013 15:49

Kocaeli Üniversitesi (KOÜ) Endokrinoloji ve Metabolizma Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zeynep Cantürk, " öğünü kesinlikle atlanmamalıdır, aksi takdirde bu durum uzun açlık dönemini daha da uzatacak ve metabolizmanın daha fazla yavaşlamasına katkıda bulunacaktır. Yaz aylarında günlerin zaten uzun olduğu göz önünde bulundurularak bu sağlıksız tutumdan kaçınılmalıdır" dedi.

Cantürk, ayında beslenmenin, öğün sayısının ikiye düşmesi ve tutulan saat aralığının yüksek olması dolayısıyla büyük önem taşıdığını söyledi.

Uzun açlık ve susuzluk periyodunun dengelemesi için ve arasının iyi değerlendirilmesi gerektiğini ifade eden Cantürk, "Uzun süreli açlık sonrası besin seçimine ve beslenme şekline dikkat edilmelidir, aksi taktirde bu dönemde sağlıksız beslenme ve kilo alımı kaçınılmaz olacaktır. Öğünlerde süt ve süt ürünleri, et, yumurta, kuru baklagiller, sebze, meyve ile ekmek ve tahıllar grubuna yer verilerek besin çeşitliliği sağlanmalı, gereksiz ve zararlı ürünlerden kaçınılmalıdır" diye konuştu.

Cantürk, iftar ve sahurda iki ana öğün, iftardan sonra da 1.5-2 saat arayla iki ara öğünün tüketilmesi gerektiğini anlatarak, "Yemekler iyi çiğnenmeli, yavaş yavaş ve küçük porsiyonlar ile beslenilmelidir. Uzun bir aradan sonra yemek yenilen iftar öğününde hızla yemek yenirse, beynin doymayı algılayana kadar geçen sürede gereğinden fazla besin ve kalori alınması kilo alımını ve sindirim problemlerini doğurur" diye konuştu.

"İFTAR SONRASINDA 30 DAKİKA YÜRÜYÜŞ"

Beyaz ekmek, pirinç pilavı ve makarna gibi glisemik indeksi yüksek olan gıdalar yerine bulgur pilavı, tam buğday ve çavdar ekmeği ile kepekli makarna gibi posalı besinlerin tercih edilmesi gerektiğini vurgulayan Cantürk, şunları kaydetti:

"Sahur öğünü kesinlikle atlanmamalıdır, aksi takdirde bu durum uzun açlık dönemini daha da uzatacak ve metabolizmanın daha fazla yavaşlamasına katkıda bulunacaktır. Yaz aylarında günlerin zaten uzun olduğu göz önünde bulundurularak bu sağlıksız tutumdan kaçınılmalıdır."

Sahurda kahvaltı tarzında beslenmenin tercih edilmesi gerektiğini dile getiren Cantürk, kahvaltıda uzun süre tok tutan yumurtaya, badem ve ceviz gibi yağlı tohumlara yer verilmesinin önemine işaret etti.

Cantürk, iftar yemeğinden sonra sindirim ve metabolizmaya yardımcı olmak amacıyla 30 dakika kadar hafif tempolu yürüyüşlerin yararlı olacağını bildirdi.