ARKADAŞINA GÖNDER Türk bilim adamları diyabete umut oldu

Türk bilim adamları e umut oldu

• Giriş Tarihi: 4.8.2013 16:56 Güncelleme Tarihi: 4.8.2013 17:00

Harvard Üniversitesinde Türk bilim adamlarının keşfettiği üzerinde yapılan lerin olumlu sonuç vermesi, hastalığı için umut oldu.

Harvard Üniversitesi School of Public Health Genetik ve Kompleks Hastalıkları Bölümü Araştırma Görevlisi Dr. Mehmet Furkan Burak (25), Kocaeli Üniversitesi (KOÜ) Tıp Fakültesinde 2011 yılında mezun olduğunu anlattı.

Aynı yıl halk sağlığı alanında dünyanın en iyi okulları arasında gösterilen School of Public Health Genetik ve Kompleks Hastalıkları Bölüm Başkanı Prof. Dr. Gökhan Hotamışlıgil'den davet aldığını belirten Burak, üniversiteden mezun olduğu aynı yıl Harvard Üniversitesinde göreve başladığını kaydetti.

"RADYOAKTİF LERİ YAPIYORUM"

Kendisiyle aynı işi yapan araştırmacıların yaşının 33, kendisinin ise 25 olduğuna dikkati çeken Burak, Hotamışlıgil'in ve obezite alanında
dünyanın en saygın profesörleri arasında gösterildiğini belirtti.

Burak, laboratuvarda obezite-diyabet hastalığı, yağ asidi bağlayıcı proteinler ve yeni tedavi yaklaşımları üzerinde çalıştığını dile getirerek, her türlü moleküler biyoloji ve genetik tekniklerinin yanı sıra metabolizma alanındaki en kompleks ve altın standart gösterilen "radyoaktif clamp" deneyleri yaptığını söyledi.

"AP2 U"

Burak, geçen yıl "aP2" adında yeni bir hormon keşfettiklerine işaret ederek, bunun hücre içi proteinin yağ dokusundan salgılanan bir hormon olduğunu gözlemlediklerini vurguladı.

"aP2" hormonunun yıllardır bilinenin aksine pankreastan bağımsız olarak karaciğerde şeker üretimini artırdığına dikkati çeken Burak, "Şişmanladıkça vücuttaki düzeyi artıyor ve diyabet hastalığının gelişmesinde çok önemli rol oynuyor. Bu hormonu vücuttan genetik olarak uzaklaştırdığınızda farelerin diyabet hastalığını ve diger metabolik problemlerini büyük oranda tedavi ediyorsunuz. Birçok deneyle yaptığım çalışma bu yıl mayıs ayında 'Cell Metabolism' dergisinde yayınlandı" diye konuştu.

"İLAÇ OLARAK PİYASAYA ÇIKABİLECEK NİTELİKTE"

Burak, Amerikan basınında da yer bulan bu gelişmenin, diyabet tedavisinde çok önemli bir kapı araladığını anlatarak, sözlerini şöyle tamamladı:

"Diyabet ve diger metabolik hastalıklarda zararlı etkileri olan bu hormonu kanda aşı teknolojisiyle ürettiğimiz bir madde (monoklonal antikor) ile bloklamayı başardık. Şu an birçok diyabet hastalığı konusunda hayvan modellerinde çeşitli özel deneylerle bu maddeyi test ediyorum ve sevinerek soyleyebilirim ki yakın zamanda çok önemli bir ilaç olarak piyasaya çıkabilecek nitelikte olumlu ve çok heyecan verici sonuçlarımız var."