X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sürekli sesim kısılıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sürekli sesim kısılıyor

  • Giriş Tarihi: 7.8.2013

60 yaşındayım. 30 yıldır sigara içiyorum. Yaklaşık beş yıldır ses kısıklığı sorunu yaşıyorum. Bu rahatsızlığımın sebebi acaba ne olabilir? K.S./Ankara

Çok konuşmak, şarkı söylemek, çığlık atmak ve konferans vermek gibi; uzun yıllar boyunca sigara içmek de ses kısıklığının en büyük sebeplerinden biridir.

KBB DOKTORUNA GİDİN
Bunların dışında ses kısıklığına yol açan diğer etkenler ve hastalıklar şunlar: Reflü, alkol kullanımı, kronik sinüzite bağlı olan, boğaz ve yutağa akan iltihaplı ya da iltihapsız akıntılar, alerjik sebepler, astım hastalarının kullandığı fıs fıs ilaçlar, ACE inhibitörü, tansiyon düşürücü ilaçlar, tiroid hastalıkları, tiroid ameliyatları, bakteri, mantar veya virüslerin yol açtığı enfeksiyonlar, ses teli nodülleri ve inme. Bu nedenle özellikle uzun zamandır ses kısıklığı sorunu yaşayan bir kişinin, mutlaka bir kulak-burun-boğaz doktoruna muayene olması gerekiyor.

***

Plazada çalışmak ve kemik ağrısı

Bir süredir kemik ağrılarım var. Bunun sebebi; plazada çalışmam ve yeterli güneş ışığından yararlanamamam olabilir mi? S.A./ Bursa

Özellikle kemik ve kas dokusu ağrılarında; D vitamini yetersizliği önemli rol oynayabilir. D vitamini; bağırsaklardan kalsiyum ve fostat emilimini artırarak kemik yapısının korunmasında görev alır. D vitamini eksikliğinde kandaki kalsiyum düşerse, kaslarda güç kaybı ve kramplar başlar. Ayrıca hücrelerin yapısal dengesinin korunmasında da rol oynar. D vitamini; balık, tereyağı, yumurta, süt, peynir, yoğurt, sığır eti ve karaciğer gibi hayvansal besinlerle alınır. En büyük kaynağı ise güneş ışığıdır. Bu vitaminin eksikliğinde; çocuklarda raşitizm denen büyümenin durması hastalığı ve kemiklerde bozukluklar görülür. Erişkinlerde ise kemik erimesi gelişir. Bu durumda D vitamini takviyesi gerekebilir
***
Grip ilaçları zatürre sebebi mi?

Doktor bana grip ilacı verdi. Ancak ilacı almaya başlamamdan iki gün sonra, bana zatürre teşhisi konuldu. Bu ilaç, zatürreye neden olur mu? A.C./İstanbul

Evet, grip tedavisinde kullanılan antiviral ilaçlar; zatürre gibi istenmeyen yan etkilere sebep olabilir. Hastalığın grip sanılması ve bu tür ilaçların kullanılması tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle aslında virüsün varlığı kesin olarak teşhis edilmeden, grip ilaçlarının kullanılmaması gerekiyor.