X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Diyetler hakkındaki şehir efsaneleri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Diyetler hakkındaki şehir efsaneleri

  • Giriş Tarihi: 23.8.2013

Cosmopolitan'dan diyet önerileri! Sınırsız meyvenin diyetinizi bozmayacağını, limonlu/sirkeli suyun zayıflatacağını düşünüyorsanız; yanılıyorsunuz!

Diyetler hakkındaki yanlış bilgiler; hem sağlığı riske atıyor, hem de tekrar kilo alınmasına neden oluyor. International Hospital'dan Beslenme Uzmanı Ekin Altın, diyet efsaneleri hakkında bilgi verdi.

YANLIŞ: şekersiz çayın sınırı yok
DOĞRU: Şekersiz çay ve kahve içmek, kalori aldırmaz. Ancak fazla çay ve kahveyle sıvı ihtiyacımızı karşıladığımızı düşünmemiz, su içmeyi aksatmamıza neden oluyor. Oysa bu içecekler, suyun yerini tutmaz. Aksine; diüretik etki göstererek vücutta sıvı kaybına yol açar.

YANLIŞ: SİRKELİ SU ZAYIFLATIR
DOĞRU: "Bunu yersen kilo verirsin" diyebileceğimiz bir besin maddesi maalesef yok. Limonlu ya da sirkeli su içmek, sadece bazik etkisinden dolayı vücuttaki asitleri temizlemeye yardımcı oluyor. Asitlerin nötralize olması; yağların serbest kalmasını sağlıyor. Ancak yağlar, sadece diyet ve egzersiz yaparak yakılabiliyor.

YANLIŞ: BİR ÖĞÜN ATLASAN KÂRDIR
DOĞRU: 'Diyet yaparken ne kadar az yersem, o kadar çok ve çabuk kilo veririm' düşüncesi kesinlikle çok yanlış. İdare edebileceğinizi düşünüp öğün atlamaya kalkarsanız; en fazla bir saat içinde o öğünde yiyeceğinizden çok daha fazlasını bir anda yemiş olabilirsiniz. (Cosmopolitan)

YANLIŞ: YAĞI TAMAMEN KESMEK GEREKİR
DOĞRU: Diyet sırasında yağı, karbonhidratı ya da proteini tamamen kesmek, kesinlikle doğru olmaz. Yağı tamamen kesmek; vücudun, onu depolamaya başlamasına neden oluyor. Tabii ki bu durum; çok yağlı, kızartma ya da fast-food türü besinleri tüketmemiz anlamına da gelmiyor.

YANLIŞ: SINIRSIZ MEYVE YİYEBİLİRİM
DOĞRU: Diyet süresince bol meyve ve çiğ sebze tüketebileceğimizi düşünürüz. Çiğ sebze için sınırlama yok ancak meyve için aynı şey geçerli değil. Çünkü meyveler, şeker oranı yüksek besinlerdir ve basit şeker içerirler. Almanız gereken kaloriye bağlı olarak değişmekle beraber, günde ortalama üç-dört porsiyon meyve tüketebilirsiniz. 1 porsiyon meyve; 1 küçük boy elma, 1 orta boy mandalina, 1 orta boy ayvanın 1/3'ü, 3 adet kuru kayısı veya 1 adet kuru incire tekabül ediyor.

YANLIŞ: YEMEKTEN ÖNCE SU İÇMEK YARARLIDIR
DOĞRU: Yemekten hemen önce su içmek doğru değil! Çünkü su, midenin asidik yapısını bir miktar nötralize ediyor. Oysa midenin sindirim aşamasında, özellikle de proteinlerin sindiriminde asidik yapıda olması gerekiyor. Proteinlerin tam sindirilememesi, bağırsaklara gelen kalıntıların burada aşınmalar oluşturmasına neden olabiliyor. Ayrıca yemek öncesi su içmek, mide boşalmasının hızlı olmasına ve bağırsaklara gelen yiyeceklerin hızlı emilimine sebep oluyor. Bu yüzden suyu, yemeklerden hemen önce içmek yerine en az 15-20 dakika önce için.