X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kalsiyum içerikli diyetler başarılı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kalsiyum içerikli diyetler başarılı

  • Giriş Tarihi: 29.8.2013

Yapılan bir araştırmada; bir grup deneğe yüksek kalsiyum içerikli bir diyet, diğer gruba ise düşük kalsiyum içerikli başka bir diyet uygulanmış. Sonucunda; fazla kalsiyum alanların daha fazla kilo verdiği görülmüş

Çok yenilen bir öğünden sonra yeniden kilo kontrolüne başlayabilmek, kalıcı kilo vermenin yolu... Bu noktada da bize, kalsiyum diyeti yardımcı oluyor. İşte, Dr. Ayça Kaya'nın bu diyetle ilgili verdiği bilgiler:
Son zamanlarda kalsiyum hakkında yapılan araştırmalarda; kalsiyumun zayıflamaya yardımcı olduğu görülüyor. Yapılan bir araştırmada; yüksek kalsiyum içerikli-düşük kalorili diyetle, düşük kalsiyum içerikli-düşük kalorili diyet deneklere uygulanmış. Yüksek kalsiyum grubunun daha fazla zayıfladığı görülmüş. Ağırlık kaybının daha çok yağ kitlesinden olması da önemli...

GÜNDE 3 BARDAK SÜT İÇİN

Kalsiyum; vücudumuz tarafından sentezlenen kalsitiriol hormonunu dengeliyor ve vücudumuzdaki yağların depolanmasını azaltıyor.
Özellikle az yağlı süt ürünlerinin tüketimi ile bu etki artıyor. Orta dereceli kalori kısıtlamasının yapıldığı, az yağlı bir diyetin uygulandığı beslenme programında, günde üç bardak süt tüketimi yeterli oluyor. Ancak süt yerine yoğurt, ayran, peynir tüketildiğinde de yağ yakımı hızlanıyor.
Günlük kalsiyum ihtiyacının karşılanması için 1000 mg. kalsiyum alınmalıdır. Bu ihtiyaç; gebelik ve emzirme döneminde 1500-2000 mg.'a kadar çıkar.
En zengin kalsiyum kaynakları; süt, yoğurt, ayran, peynir, hamsi, sardalya, somon balığı, kurubaklagiller, badem, ceviz ile brokoli ve ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzelerdir.

KALSİYUM YÜKLÜ ACİL YARDIM POŞETİ
Kalsiyum diyeti, kısmi vejeteryan diyet olarak nitelendirilebilir. Bu diyette et, tavuk, balık ve yumurta yok; protein kaynağı olarak süt ve yoğurt kullanılıyor. Temel karbonhidrat kaynağı olarak ise ekmek, sebze ve meyve yer alıyor.
Bu diyet, sağlıklı beslenmek açısından haftada iki gün yapılabilir veya çok yemek yenilen günlerden sonra 'ertesi gün diyeti' olabilir. Haftanın diğer günlerinde ise kontrollü olarak et, tavuk, balık tüketildiğinde, vücut sağlığı olumsuz etkilenmez.
Açlık hissettiğinizde çantanızda olması gereken kalsiyum yüklü acil yardım poşetinde; 4 ceviz, 2 yemek kaşığı beyaz leblebi, 4 tane gün kurusu kayısı, 10 tane badem olmalı. Bu poşeti cep telefonu gibi çantanızda taşıyın; acıktığınızda sizi abur-cuburdan kurtarır. Yanında bir bardak ayran içerseniz, metabolizmanızı çalıştırmış olursunuz.

STARLARIN DİYETLERİ HİÇ SAĞLIKLI DEĞİL!
Dr. Ayça Kaya ünlülerin yaptığı diyetleri yorumladı:
Beyonce: Sadece akçaağaç şurubu, acı biber, limon suyu ve hazım çaylarından oluşan diyetle 10 kilo veren Beyonce'nin diyeti çok sağlıksız. Hiçbir besin ögesi içermiyor. Zayıflamış olsa bile kas kaybı yaşamıştır.
Uma Thurman: Sadece çiğ yiyecekler tüketen Uma Thurman'ın diyeti; içinde et ve yumurta olmadığı için, B12 vitamini ve demir eksikliğine neden olabilir.
BAĞIRSAK SORUNLARI YAŞANABİLİR

Mat Damon: Sadece tavuk, haşlanmış patates ve yumurta tüketerek kilo veren Damon, meyve ve sebze yemediği için bağırsak sorunları yaşamış olabilir.
Megan Fox: Her yemekten önce elma sirkesi ve su içen Megan Fox'un diyeti sağlıklı değil. Elma sirkesini aç karnına içmek kilo verdirmez ve yağları yakmaz. Öte yandan mide problemine de neden olabilir.

ISPANAKLI GREYFURTLU SALATA ZAYIFLATIYOR
Kalsiyum yüklü bir salata için gerekli olan malzemeler:
1 kilo ince kıyılmış ıspanak, yeşil soğan, maydanoz, 1 bardak ıslatılmış bulgur, 1 tane nar, 1 çay bardağı ceviz, 1 tane doğranmış greyfurt, 2 kaşık nar ekşisi, 1 limonun suyu, 1 kaşık zeytinyağı.

KALSİYUM DİYETİ
Kahvaltı: 1 bardak süt, 4 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 2 ceviz, 1 armut
Öğle yemeği: 1 dilim ekmek, 5-6 yemek kaşığı etsiz sebze yemeği, 1 kase yoğurt
Ara öğün: 1 fincan sütlü kahve, 3 kuru kayısı
Akşam yemeği: 1 kase mercimek çorbası, 5-6 yemek kaşığı etsiz sebze yemeği, salata, 1 kase yoğurt

(Bu liste kadınlar içindir. Erkekler, buradaki miktarları iki katına çıkararak yemeli.)