X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çocuğunuza örnek olmalısınız
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çocuğunuza örnek olmalısınız

  • Giriş Tarihi: 11.11.2013

16 yaşındaki kızımın kilo problemi var. Onunla kiloları hakkında konuşmaya çalıştığımda sürekli kavga ediyor. Bu konuda ne önerirsiniz? T.K./Aydın
Yeni bir araştırmaya göre; anne ve babaların sadece yüzde 15'i, çocuklarıyla sağlıklı beslenme alışkanlıkları ile ilgili konuşuyor. Ancak bu konuşmalar; kilo ve vücut oranlarına odaklandığı için, çocukların anoreksiya veya blumia gibi yeme bozukluklarına yakalanma riskini artırıyor. Yale Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmanın sonucuna göre; öncelikle çocuğunuzun beslenmesinde yapabileceğiniz pozitif değişimlere odaklanmalısınız. Kilo verme ve ince olmayı konuşmaların merkezi yapmayın. Çocuğunuzun sağlıksız beslenmeyi arttıracak endişe ve depresyon gibi problemleri olup olmadığını takip edin.

EGZERSİZ YAPIN
Çocuğunuzla konuşmanız yeterli değil, tavırlarınızla da ona örnek olup doğru yolu göstermelisiniz. Egzersiz yapın, sağlıklı beslenin, yemeklerinizi dengeli gıdalarla hazırlayın. Gerektiğinde bir beslenme uzmanı, psikolog ve egzersiz uzmanından yardım alın.

Kolon kanserine karşı egzersiz


Ailemde bağırsak kanseri sık görülüyor. Hangi önlemleri alabilirim? İ.Y./Rize
Kalın bağırsak kanseri çoğu kişide, bağırsağın içindeki polip denilen iyi huylu dokunun büyümesiyle başlar. 60 yaş üzerinde her dört kişiden birinin, en az bir polipi bulunur. Kolon kanserini önlemek için; baklagiller, kahverengi pirinç, taze sebze ve meyve yiyin. Ayrıca Omega 3 ve selenyum içeren gıdalar tüketin. Bir araştırmaya göre; hareketsizlik de polip riskini artırıyor. Günde 10 saat oturan kişilerde kolon kanserine yakalanma riski yüzde 45 artar.

Hobiler erken ölümden korur


Emekli olduktan sonra canım sıkılıyor ve daha sık hastalanıyorum. Neden böyle oluyor? E.Ş./Erzurum
Yakın zamanda 4 bin kişiyi 12 yıl takip eden bir çalışmanın sonuçları yayınlandı. Buna göre; 60 yaş üzerinde günlük aktivite alışkanlığı ve hobileri olan kişilerde, erken ölüm riski tam yüzde 30 azalıyor. Buna kalp hastalıkları ve inme de dahil. Günlük aktiviteler; bahçeyle uğraşmaktan evle ilgili projelere, el işlerinden mekanik tamire kadar değişebiliyor. Bu nedenle televizyon önünde geçirdiğiniz süreyi azaltın. Yapmaktan hoşlanacağınız ama bugüne kadar vakit bulamadığınız ve hayatınıza kolay adapte edebileceğiniz aktivitelerin listesini çıkarın. Bir kursa da yazılabilirsiniz. Emeklilikte kendinizi aktif ve meşgul tutmak, depresyon ve hafıza sorunları riskini de azaltır.