X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sağlıklı uyku için bu saatleri kaçırmayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sağlıklı uyku için bu saatleri kaçırmayın

  • Giriş Tarihi: 2.3.2014 15:40

Uzmanlar, hastalıklarla mücadele için gece 23:00 - 02:00 arası kesinlikle uykuda olunması gerektiğini söylüyor.

Grip salgınının 7'den 70'e kol gezdiği bugünlerde, uzmanlardan sık sık sağlıklı beslenme ve hijyen kurallarına dikkat edilmesi gerektiğine yönelik açıklamalar geliyor. Griple mücadelede, sağlıklı beslenme ve hijyen kadar "sağlıklı bir uyku" da son derece önemli rol oynuyor. Çünkü uykusuzluk, gribe ve birçok hastalığa davetiye çıkardığı gibi, hastalıkların iyileşme sürecini yavaşlatıyor.

SİHİRLİ HORMON: MELATONİN

Yoğun ve yorucu iş temposuna bir de uykusuzluk ve grip salgını eklenince, vücut iyice güçsüz düşüyor. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Dr. Ebru Aydın, kaliteli ve sağlıklı bir uyku ile hastalıklarla mücadelede önemli yol alınabileceğini belirtiyor.

Uyku sırasında özellikle de karanlıkta salgılanan melatonin hormonu, vücuda tepeden tırnağa fayda sağlıyor.

Dr. Ebru Aydın, "Melatonin salgılanan saatleri insanların kaçırmaması gerekiyor. Melatonin hormonu özellikle gece 11'den sonra salgılanmaya başlıyor ve gece 2'ye kadar en üst seviyeye çıkıyor. Sabaha doğru da yavaş yavaş azalıyor.

O nedenle özellikle bu saatlerdeki uykuyu kaçırmamak gerekiyor. Tabi melatonin hormonunun en çok karanlıkta salgılandığını unutmamak gerekir. Bu nedenle uyunulan yerin karanlık olması, gece lambası kullanılmaması çok önemli" diyor.

UYKU SÜRESİ KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞİKLİK GÖSTEREBİLİR

İhtiyaç duyulan uyku saati kişiden kişiye farklılık gösteriyor. Kimi 8 saatlik uykuyla kendini zinde hissederken, kimine 6 saat yetiyor da artıyor. Buna karşın Dr. Ebru Aydın, genel olarak ortalama 7 saat insanların uyuması gerektiğini söylüyor ve uyarıyor: "Kuvetli bir bağışıklık sistemi, sağlıklı bir ömür için 6 saatten az uyumamak gerekiyor. 6 saatten az uyuyan kişilerde örneğin kalp hastalıkları daha fazla izleniyor.

Gündüz uykularının çok fazla önemi yok. Önemli ve gerekli olan gece 11'den sonra uyumak. Ancak sağlıklı ve kaliteli uyku için kesinlikle karanlık ortam şart. Televizyon başında uyumak ise, son derece sağlıksız ve yanlış. Bu arada oda ısısı da çok sıcak olmamalı."