X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER En iyisi dengeli beslenme!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

En iyisi dengeli beslenme!

  • Giriş Tarihi: 11.3.2014

Son dönemin karbonhidratı yasaklayan et ağırlıklı diyetleri de protein fazlasının zararları üzerine yapılan çalışmayla tartışmaya açıldı. Uzmanlara göre dengeli beslenme en iyisi

ABD Sağlık Bakanlığı'nın 20 yılda 6 binin üzerinde Amerikalı'nın sağlık kayıtlarını inceleyerek yaptığı geniş kapsamlı araştırmada, et ürünlerinde bolca bulunan proteinin fazla alınması durumunda 65 yaş öncesi erken ölüm riski ortaya çıkardığı belirlendi. Et, süt, yumurta ve peynirin fazla tüketilmesi durumunda sigara kadar zararlı etkisi olabileceği sonucuna varılan araştırmada, yüksek miktarda hayvansal proteinin kanser ve diyabetten ölüm riskini 4 kat, başka hastalıklardan ölüm riskini ise 2 kat artırdığı vurgulandı. Bu sonuçlar son dönemde yağ, şeker ,tuz, ekmek gibi karbonhidrat ağırlıklı tüm gıda kalemlerinden uzak durup protein ağırlıklı Atkins, Dukan, Paleo, Karatay v.b diyet programlarını tartışmaya açtı. Akla "Kilo verirken bu kez kanser ve diyabetten ölmeyelim" sorusu geldi. Uzmanlar, doğru yaklaşımın porsiyon kontrolü, dengeli beslenme ve diyette çeşitlilikle olması gerektiğini söylüyor.
Prof. Dr. Timur Timurkaynak/ Kardiyolog: Haftada bir gün kırmızı et veya haftada iki gün yumurta yenilebilir. Yeşillikler, zeytin yağı, balık, baklagiller ve meyveden oluşan o sağlıklı mutfak Akdeniz mutfağıdır.
Prof. Dr. Ziya Mocan/ İç Hastalıkları Uzmanı: Proteinler vücut için elzem maddelerdir. Günlük ihtiyacımız kilo başına 1 gramdır. Yani 70 kg olan birinin 70 gram protein ihtiyacı vardır. Bu da günlük 2 köfte ile alınabilir. Fazla proteinin zararlarını azaltmak için sebze yenilebilir.