X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Nicotera diyeti ile yaşlanmayı geciktirin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Nicotera diyeti ile yaşlanmayı geciktirin

  • Giriş Tarihi: 15.3.2014

Nicoteralılar'ın ana besin kaynakları; zeytin çeşitleri, üzüm, incir, portakal, domates, kuru baklagillerin her çeşidi, buğday ve balıktır... Nicoteralılar bu beslenme şekliyle yaşlanmaya karşı bir kalkan oluşturuyor

Nicotera, İtalya'nın güneyinde Calabria bölgesine ait küçük bir kasabadır. 1957 yılında 'Akdeniz Diyeti'nin sağlık üzerine etkisinin araştırıldığı bilimsel çalışmada da pilot bölge olarak seçilen önemli bir yerdir. Nicotera, uzun kumsalı bulunan ama yüksek oranda zeytinyağı ve kuru baklagillerin yenildiği özel bir İtalyan bölgesi olarak bilinmektedir. 1960-1996 yılına kadar beslenme içeriği açısından takip edilen ve en sağlıklı kalbe sahip olan bu bölge insanları; Akdeniz Diyeti'ni en iyi uygulayan kişiler olarak dünyaya ün salmıştır. 2013 yılında açıklanan sağlık raporları; Nicotera'da kilo alımının olmadığını, kalp ve kanser hastalığının görülmediğini belirterek bilim dünyasını da bu bölgeye odaklamıştır.

ZEYTİN ÇEŞİTLERİ VE TAZE DOMATES

Peki bu İtalyan kasabasında neler yeniyor? Değişen dünyada hazır besinler ve yüksek kalorili yiyecekler burada bulunmuyor mu? İşte hastalıksız ve zayıf yaşamanın farklı bir kanıtı da bu bölgeden elde edilen bilimsel verilerde açıkça görülüyor. Nicoteralılar'ın ana yemek kaynakları; zeytin çeşitleri, üzüm, incir, portakal, domates, kuru baklagillerin her çeşidi, buğday, bergamot, balık, çok az kırmızı et ve daha fazla miktarda tavuk-hindi gibi kümes hayvanlarının etlerinden oluşuyor. Ayrıca Nicotera'da endüstriyel fabrikalar bulunmuyor.

TEMPOLU BİR HAYATLARI VAR

Nicotera diyetini benimseyen kişilerde yüksek antioksidan ve düşük doymuş yağ içeren beslenme stiline bağlı olarak kanser görülmüyor. Şekerle tanışmamış bu toplumda diyabetin olmadığı bilimsel bilgiler ışığında ispatlanmıştır. İtalya'nın sağlık fışkıran bu bölgesinde insanlar mekanik aletlerden çok kendi güçleri ile çalıştıklarından orta derece fiziksel aktivite de yapıyorlar. Hareketsiz bir yaşamdan çok, tempolu bir hayatı benimsediklerinden bölgede şişmanlık sorunu da dünyadaki diğer ülkelere göre kıyaslanamayacak kadar azdır.

#Sayfa#


NİCOTERALILAR NELER YİYOR?
Kahvaltı Örnekleri

Az yağlı yoğurt, taze portakal, haşlanmış yumurta, tam buğday ekmeği, taze bergamot yaprağı ve az sütlü filtre edilmiş kahve
Üzerine zeytinyağı gezdirilmiş peynir çeşitleri, tam buğday ekmeği, bol taze maydanoz ve taze fesleğen.
Sebzeli veya peynirli yöresel börek, taze meyve ve az sütlü filtre kahve.
Sebzeli omlet, peynir çeşitleri, kapari zeytin ve bol kurutulmuş domates
ÖĞLE- Akşam Yemekleri
Limonlu ve parmesan peynirle fırınlanmış derisiz tavuk but ya da göğüs eti yanına domatesli tam buğdaydan yapılmış makarna.
Taze sebze ve tahıllardan hazırlanmış çorba, ızgara mevsim balığı yanına buharda veya haşlama şeklinde pişirilmiş sebzeler.
Fırınlanmış yağsız et, sebzeli makarna, zeytin ile zeytinyağı eklenmiş salata.
Fırında peynir ve sebze graten, limonlu suda haşlanmış deniz ürünleri, roka salatası.
Ev yapımı pesto soslu makarna, tavuk veya hindi etinden yapılmış köfte ve salata.

SAĞLIK İYİLEŞTİRİCİ İKSİR
Konumuz sağlıklı zayıf kalma ve kaliteli yaşam olunca, ben de sizlere tok tutan ve tamamen yaşlanma karşıtı sağlıklı likopen kaynağı taze domates suyu tarifimi vermek isterim. Bunu ikindi öğününde tüketerek doygunluk sağlayan, kalbe dost, hafıza güçlendirici ve yaşlanma karşıtı etkisini de hissedebilirsiniz.

MALZEMELER YAPILIŞI
4-5 adet taze domates
10-15 adet taze fesleğen yaprağı
10-15 adet taze nane yaprağı
1 tatlı kaşığı taze kekik yaprağı
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
Çeyrek çay kaşığı tane çekilmiş karabiber
Çeyrek çay kaşığı zerdeçal Taze domates, fesleğen, nane ve kekik yapraklarını hep birlikte katı meyve sıkacağından geçirin. Taze sebze suyunu büyük bir bardağa koyun. İçerisine zeytinyağı, karabiber ve zerdeçalı ekleyip karıştırın. Yaz aylarında bol buzla, kışın ise oda sıcaklığında içebilirsiniz.


#Sayfa#

HAFTANIN BİLİMSEL NOTU
İyi çalışan kalp, dinç bir beyin, dikkatli bir hafıza ve sağlıklı yaşlanmanın; sebze, zeytinyağı ve baharatlarda gizli olduğunu unutmamalısınız. Amerikalılar için yayınlanan 'Diyet Kılavuzu'nun 2010 yılı raporunda; yüksek miktarda vitamin, mineral, diyet lifi ve fitokimyasal besin bileşenleriyle beslenmenin kalp, beyin ve yaşlanma karşıtı bir etki gösterdiği bildirildi. Farklı renkteki sebzeler, değişik aromalı baharatlar, zeytinyağı, vitamin, mineral ve fitokimyasal besin bileşenleri; kalp hastalıkları, tansiyon ve bazı kanser türlerine karşı koruyucu olabiliyor. Kandaki kolesterol seviyesini düşürücü etki sağlayabildiği ve kan şekerini düzenleyebildiği de biliniyor. Bu nedenle birçok araştırma; kırmızı (domates), turuncu (havuç), yeşil (ıspanak), sarı (patates), beyaz (soğan) ve mor (patlıcan) gibi farklı renkteki sebzeleri baharat ve zeytinyağı ile beraber yemenin önemli olduğunu bildiriyor.

ZEYTİNYAĞLI SEBZE YEMEĞİ YİYİN

Zeytinyağı; sağlık otoriteleri tarafından fonksiyonel bir besin olarak nitelendiriliyor. Taşıdığı eşsiz antioksidan maddeler ile birlikte içerdiği yüksek düzeydeki tekli doymamış yağ asidi; özellikle kalp hastalığı riskini azaltıcı, iyi huylu kolesterolü yükseltici, kötü huylu kolesterolü azaltıcı ve bazı kanser türlerine karşı koruyucu etkisine sahip. Amerikan Kalp Birliği; günlük yenilen yağlar içinde iki-üç yemek kaşığı zeytinyağının, özellikle damarların sağlıklı olması için mutlaka tüketilmesi gerektiğini belirtiyor. Ben de günde en az üç porsiyon zeytinyağı ile pişirilmiş sebze yemeği yemenizi öneririm.