X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Otistik çocuklara havuzda terapi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Otistik çocuklara havuzda terapi

  • Giriş Tarihi: 21.3.2014 13:01

Sivas Özel Eğitim ve Uygulama Merkezi'nde eğitim gören otistik çocuklara, algı sistemlerinin açılması, öz güvenlerinin artırılması ve komutlara daha iyi yanıt vermeleri amacıyla Cumhuriyet Üniversitesi (CÜ) kampüsündeki yüzme havuzunda hidroterapi uygulanıyor.

Sivas Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı eğitim veren merkezin müdürü İsmail Ayhan, otizmin, gen yapısına bağlı bozukluk olarak bilindiğini söyledi.

Otistik çocukların topluma kazandırılması gerektiğine dikkati çeken Ayhan, bu amaçla, 8 özel eğitim ve 3 branş öğretmeni ile otistik çocuklara havuzda hidroterapi (su tedavisi) uyguladıklarını dile getirdi.

Sivas'ta 70'in üzerinde otizm tanısı konulmuş birey olduğunu ancak bütün masrafları devlet tarafından karşılanan ücretsiz eğitime ilk etapta 29 çocuğun katıldığını, daha sonra 7-8 çocuğun çeşitli nedenlerle eğitime devam edemediğini belirten Ayhan, eğitimlerin çarşamba günleri 10.00-12.00 saatleri arasında verildiğini aktardı.

Ayhan, havuzda uyguladıkları terapinin 4 ay süreceğini, bunu gelecek yıllarda da devam ettirmeyi planladıklarını belirterek, "Havuzda çocuklarımızın motor becerilerinin gelişimini ve suya karşı ilgilerini ölçmeye çalışıyoruz. Eğitimlerde, çocuklarımızda olumlu tepkilerin olduğunu gözlemliyoruz, öğretmenlerimizden aldığımız intiba da bu doğrultuda. Bu kapsamda, çocuklarımızın hidroterapi ile eğitilebilirliklerini değerlendirmeye çalışıyoruz. Hiç ses çıkartamayan çocuklarımızdan, suyun heyecanından mı motor becerileri daha fazla ön plana çıktığından mı birtakım sesleri duymaya başladık" diye konuştu.

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KARAKOLLUKÇU'NUN GÖRÜŞLERİ

Otistik çocuklara eğitim veren CÜ Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğretim görevlisi Mahmut Karakollukçu ise daha fazla engelli çocuğa ulaşmayı amaçladıklarını dile getirerek, "Amacımız, suyun gerilim giderici, eğlendirici yönlerini kullanarak çocukların algı sistemlerini açmak, öz güvenlerini artırmak, sosyal yaşamlarına katkıda bulunmak" dedi.

Ailelerden gelen geri bildirimlere değinen Karakollukçu, "Ailelerden gelen geri bildirimler, çocukların evde de algı sistemlerinin daha netleştiği, komutlara daha çok cevap verdiği yönünde. Bu durum, çocuklardaki hiperaktivitenin su yoluyla atılmasından kaynaklanıyor. Çocuklar, hareket ettiğinde, eğlendirici bir aktivite içerisine girdiğinde, hiperaktif özellikleri kayboluyor. Hiperaktif özelliği kaybolan çocuklarda da algı sistemleri daha artıyor" ifadesini kullandı.

Otistik çocukların hepsinin hiperaktif olmadığına, bazılarının çok içine kapanık olabildiğine, komutlara hiç cevap vermediğine dikkati çeken Karakollukçu, hidroterapinin bu çocuklarda da etkili olduğunu aktardı.

Çocukların havuzda ayak çırpmasının, eğitimcilerin "çık", "atla" gibi komutlarına cevap vermesinin bile büyük başarı olduğuna işaret eden Karakollukçu, "Bu öz güveni göstermesi bizim için çok önemli. Çocuklar üzerinde inanılmaz bir aşama kaydediyoruz. Bu, devam eden bir süreç. Belki 1 ay sonra bu çocuklar havuzda yüzüyor olacak" dedi.

Karakollukçu, otistik çocukların eve kapanmaması ve mutlaka tedavi merkezlerine giderek sosyal hayata katılımlarının sağlanması gerektiğini vurguladı.

"RUHSAL GELİŞİM AÇISINDAN ÇOK FAYDALI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM"

Otistik çocuk annesi Sevda Özaydın da "Çocuğum, havuz etkinliğine her hafta düzenli katılıyor ve çok mutlu oluyor. Ruhsal gelişim açısından çok faydalı olduğunu düşünüyorum. Enerjisini atmış, sakinlemiş, rahatlamış olarak eve geliyor. Projede katkısı olan herkese çok teşekkür ediyorum" diye konuştu.