X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Haftanın bilimsel notu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Haftanın bilimsel notu

  • Giriş Tarihi: 23.4.2014

Dünya Sağlık Örgütü; sağlıklı yaşam, tansiyondan korunma, kemik kayıplarının önlenmesi ve mide kanseri gibi hastalıklardan uzaklaşmak için sofralardan tuzlukların kaldırılmasını, günlük besinlerle doğal sodyum kaynaklarının alınmasını ve yemeklere bir silme tatlı kaşığını geçmeyecek kadar görünür tuz koymanın yeterli olduğunu bildirmiştir. Ülkemizde yapılan önemli araştırmalar; önerilen tuz tüketiminin yaklaşık iki-üç katı kadar tuz alımının olduğunu bildiriyor.

BAHARATLAR BULANTIYI ÖNLÜYOR

Mutfakta baharat kullanılması ile tuz tüketiminin azaltılabileceği üzerine pek çok araştırma bulunuyor. Tuza veda etmenin birinci yolu sofra tuzunu azaltmak ve yiyecekleri lezzetlendirecek farklı baharatlarla zenginleştirmektir. Baharatlar; içerdikleri flavon, fenol, saponin gibi glikozitler, alkoloidler, tanenler, organik asitler, vitaminler, enzimler, pigmentler, mineraller ve uçucu yağlar ile gizli sağlık iksirleridir. Baharatlar; vücudumuzda kanser önleyici, antimikrobiyal, antifungal, antioksidatif, diüretik, tansiyon düşürücü, gaz söktürücü, kuvvet verici, afrodizyak, ağrı kesici, bulantıyı önleyici ve yatıştırıcı olarak etki gösterir. Kurutulmuş veya tane olarak; kırmızıbiber, paprika, kekik, nane, anason, kimyon, maydanoz, defne, sumak, biberiye, mercanköşk, sarımsak tozu, hardal, tarçın, karanfil, yenibahar, anason, çemen otu, vanilya, zencefil, zerdeçal, kuş üzümü, çörek otu, reyhan, kehribar, Hindistan cevizi, rezene, kişniş, adaçayı, fesleğen, kakule, mahlep ve safrana beslenmenizde yer verebilirsiniz. Kalitesinin ve kokusunun korunması için paketi açıldıktan sonra kapakları sıkı kapalı cam kavanozlarda, serin, ışıksız ortamda saklamanızı öneririm.