X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kebap yiyerek zayıfla
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kebap yiyerek zayıfla

  • Giriş Tarihi: 22.5.2014 11:46

Ezberbozan açıklamalarıyla olay yaratan Prof. Dr. Canan Karatay, yaz aylarına fit girmenin yollarını anlattı. Karatay, kebap, lahmacun ve kuruyemişle zayıflamanın mümkün olduğunu söyledi.

Yaz ayları yaklaşırken fazla kilolar özellikle kadınların gözüne batıyor. Sıradışı açıklamalarıyla gündem yaratan Prof. Dr. Canan Karatay da, kilo vermek isteyenlerin merak ettiği soruları yanıtladı.

Kebap, lahmacun ve yufka ekmeği yenilerek nasıl kilo verilir?
Kebap
ekmeksiz yenilebilir. Lahmacun ise incedir ve mayasızdır, az miktar yemekte sakınca yok. Bana göre en sağlıklı yemektir. Eti protein, soğanı, maydanozu sebze yani vitamindir. Üstüne de limon sıkılır. Bir de yanında ayran vardır. Muhteşem bir besin kaynağıdır. Lavaş da, tava ekmeği de mayasızdır.

Ekmek tüketilmesini önermiyorsunuz. Neden?
Çünkü un sağlıksız bir karbonhidrat. Vücutta su tutuyor. Beyni sulandırıyor. Ekmek yiyince hem şeker hem de tansiyon çıkıyor.

Sağlıklı karbonhidratlar nelerdir?
Kuruyemişler sağlıklı karbonhidrattır. Buğday, bulgur, mercimeğin her türü, fındık, fıstık, ceviz, bamya, lahana, taze fasulye, enginar, badem... Bunların hepsi karbonhidrattır. Hem de son derece sağlıklı karbonhidratlar... Sakatat ve şarküterilerin zararı var mı? Ben tavsiye ediyorum. Bol miktarda protein içerir, fiyatı da düşüktür. D vitamini ve demir bakımından zengindir. Serbest dolaşan hayvanların kuzu böbreği, dalağı, beyni, karaciğeri, yüreğinde Omega-3 vardır. Ev yapımı pastırma ve sucuk olabilir. Elazığ usulü bulgurlu çiğ köfte, içli köfte de sağlıklı birer yemektir.

HER YEMEĞE LİMON

Salata, çorba, çay ve suya limon sıkın. Limon ve sirke besinlerin hazmedilmesini yavaşlatır. Bu nedenle, yiyeceklerimiz midemizde ve incebağırsağımızda uzun süre kalabilir. Ancak çoğu markette limon suyu diye satılan sarı suların limonla yakından uzaktan alakası olmadığı gibi son derece zararlıdır.

AYRAN İÇİN ACIKMAYIN

Ayran sütten çok daha faydalıdır. Protein, kalsiyum ve yağ bakımından çok zengindir. Bağırsak florasını düzenler, mideyi rahatlatır. Her gün 1 litre ayran için, acıkmazsınız! Çünkü kalsiyum, yağ, su ve protein vücuda girer. Laktoz alerjisi olanlar da korkmadan rahatlıkla bol bol ayran tüketebilir.

Kaynak: Takvim