X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çocukların zeka gelişimi kahvaltı ile desteklenir
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çocukların zeka gelişimi kahvaltı ile desteklenir

  • Giriş Tarihi: 25.5.2014

Çocuğunuzun beyin gelişimi için beslenmesine özen göstermeniz gerekiyor. Araştırmalar; düzenli kahvaltı yapan çocukların daha başarılı ve verimli olduğunu gösteriyor. Ayrıca çocuğunuza Omega-3, antioksidan ve demir açısından zengin gıdalar yedirmelisiniz

Beyin gelişimi anne karnında başlar ve ergenlik çağı boyunca devam eder. En hızlı gelişim, yaşamın ilk birkaç yılında olur ve büyük bölümü 5 yaşına gelmeden tamamlanır. Hayatın kalan kısmında ise bu dönemde şekillenen beyin kullanılır. BSG dergisi, çocukların beyin gelişimini destekleyen besinleri yazdı:
Kolin: Bir çeşit B vitamini olan kolin, çocukların beyin gelişimi açısından önemli bir besin öğesidir. Öğrenme yeteneğinin gelişmesini sağlar. Beyin gelişimi ilk yıllarda olduğu için, hamile ve emziren kadınlar; kolin içeren besin tüketimine önem vermelidir. Kolin; sinir hücrelerinin kas hücreleriyle iletişimini de sağlar. Ayrıca beyin organizasyonu ve üzerinde kalıcı etkileri de bulunur. Soya fasulyesi, yumurta sarısı, yerfıstığı, patates, karnabahar, mercimek, yulaf, susam ve keten tohumu; önemli kolin kaynaklarıdır.

HAFTAda İKİ-ÜÇ KEZ BALIK

Omega-3 yağ asitleri: Omega-3 yağ asitleri çocuklarda bilişsel fonksiyonlar için önemlidir. Ayrıca hafızanın gelişmesini sağlar. Araştırmalar; balığın, çocuklarda zekayı geliştirdiğini göstermiştir. Düzenli olarak Omega-3 bakımından zengin besinler tüketenlerin beyin yaşlanması yavaşlar. Çocukların, haftada iki-üç kez balık tüketmesi gerekiyor. Omega-3; yağlı balıklarda (sardalye, ringa, somon, ton, uskumru), ceviz, badem gibi yağlı tohumlarda, ketentohumu ve yağında, yeşil yapraklı sebzelerde bulunur.

ANNE SÜTÜ VERİLMELİ

Antioksidanlar: Anne sütünde antioksidan öğelerin çoğu bulunur. Bu nedenle bebeklerin anne sütü ile beslenmeleri, beyni zararlı öğelere karşı korur. Başlıca antioksidanlar; A, C ve E vitaminleri ve selenyum mineralidir.
Tam tahıllar: Kompleks karbonhidrat içeren tam tahıl ürünleri, hafıza için önemlidir. Tam tahıllı ekmekler, esmer pirinç, kepekli makarna, tahıllı kahvaltılık gevrekler, yulaf gibi tahıl kaynakları; çocuk beslenmesi içinde kahvaltıda ve öğünlerde dengeli bir şekilde yer almalıdır.

KIRMIZI ET ÖNEMLİ

Demir: Demir içeren besinler zihinsel fonksiyon ve enerji dengesi için önemlidir. Kırmızı et, tavuk, ıspanak, baklagiller, kuru meyveler ve tam tahıllar demirin en önemli kaynaklarıdır.
Kahvaltı: Kahvaltı, günün en önemli öğünüdür. Uzun bir açlık döneminin ardından güne kahvaltıyla başlamak; vücudun ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlamanın yanı sıra günü daha verimli geçirmek için de çok önemlidir. Gece boyunca devam eden açlığın ardından kahvaltı öğününü atlamak; kan şekerinin düşmesine ve buna bağlı olarak yüksek şeker ve yağ içerikli besinleri yeme arzusunun doğmasına, öğrenme ve konsantrasyon kabiliyetinin azalmasına neden olur. Araştırmalar; her gün düzenli olarak kahvaltı yapan çocukların daha başarılı ve verimli olduklarını göstermektedir.