X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Form tutmanın eğlenceli yolu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Form tutmanın eğlenceli yolu

  • Giriş Tarihi: 31.5.2014 14:10

Yoğun iş temposu, sosyal sebepler ve çevre düzenlemeleri gibi nedenlerden dolayı bisiklete olan ilgi azalıyor ancak uzmanlara göre, bisiklet sürmek kasları güçlendiriyor, nefesi düzenliyor, kilo alımını önlüyor ve stres yönetiminde etkili oluyor.

Bisiklet sürmek, yüzme ve yürüyüş gibi her yaşa uyumlu olan spor dallarından biri. Ulaşım amaçlı kullanıldığında ise hem trafiği rahatlatıyor hem de enerji tasarrufu sağlıyor.

Central Hospital'dan Fizyoterapist Sena Türkoğlu, araştırmaların bisiklet kullanmanın başta stres olmak üzere; şişmanlık, sırt ağrısı, yüksek tansiyon ve metabolizma hastalıkları gibi sorunların giderilmesinde etkili olduğunu söylüyor.

Türkoğlu'na göre, fiziksel sporlarda, insan vücudu 40 dakika sonra mutluluk hormonu endorfin salgılamaya başlıyor ve psikolojik rahatlama sağlıyor. Ayrıca bacak kaslarını da çalıştırdığından, tüm vücudun uyum içerisinde hareket etmesine de olanak tanıyor. Her gün düzenli olarak 30 dakika bisiklet kullanıldığında, ayda ortalama 2-3 kilo verilebiliyor; pedal çevirmek, bir saatte 600 kalori yakılmasına yardımcı oluyor.

KALP VE DAMAR DOSTU; KONDİSYON İSİKLET

Kondisyon bisikletinin yoğun efor gerektiren ve fazla kalori yakılmasını sağlayan bir kardiyo egzersizi olduğunu söyleyen Türkoğlu, bisikletin sağlık üzerindeki etkileri hakkında şunları söylüyor: "Kondisyon bisikletinden doğru fayda sağlanması için haftada en az 3 gün, 45 dakika ile 1 saat arası egzersiz yapılmalıdır.

40 dakikadan az yapılan egzersizde istenilen sonuca ulaşılamaz. Bisiklet, tempolu yürüyüş ve yüzme gibi ritmik sporlar, ancak 40 dakikadan sonra vücuda yağ yaktırmaya başlar. Kondisyon bisikletinin en belirgin faydası egzersiz boyunca yakılan yağ, karbonhidrat ve nabız takibinin görülebilmesidir. Yanı sıra, vücut direncini artırır, metabolizmayı hızlandırır ve fit görünüme kavuşturur. Ayrıca kemikleri güçlendirerek kas yapısını kuvvetlendirir, kan basıncı ve kolesterol kontrol altına alınır.

ELİPTİK BİSİKLET İLE ÜST VE ALT VÜCUT AYNI ANDA ÇALIŞIR

Daha çok spor salonlarında rastlanan eliptik bisiklet ise merdiven çıkma, koşu bandı ve egzersiz bisikleti hareketlerini tek bir alette birleştiren bir cihazdır. Diğer bisikletlerden farkı ise, düzenli ve doğru kullanıldığında kısa zaman içerisinde etkili bir sonuç alınabilmesidir. Eliptik bisikletin en önemli faydası egzersiz sırasındaki darbeleri azaltmasıdır. Koşuya benzer bir çalışma sağlasa da eklemlerde aşınma ya da yıpranmaya sebep olmaz.

Eliptik bisiklet kullanılırken bacaklar makineyle devamlı temas halindedir ve eklemlerin zemine darbe yapma hareketini kısıtlar. Üst ve alt vücut yani kol, karın, bel ve kalça birlikte çalışır. Eliptik bisiklet bu durumdan dolayı oldukça güvenlidir. Alt sırt, diz, kalça problemi ve diğer eklem sorunlarından yaşayan kişiler ve yaşlılar tarafından rahatlıkla kullanılabilir. Eliptik bisiklet kullanımı yüzme ve yürümede olduğu gibi en az 40 dakika ve üzeri çalışılmalıdır. Haftada 3-4 kez yapılması uygundur. Bu çalışma düzeni kalp hızının gerekli seviyeye ulaşmasını sağlar. Kalp hızının yüksek tutulmasıyla da vücudun metabolik hızı artar ve kilo verme kolaylaşır. Epiliptik cihazla dakikada ortalama 8-10 kalori harcanır."