X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Açık büfe tatillerde kilo almamak için 5 altın bilgi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Açık büfe tatillerde kilo almamak için 5 altın bilgi

  • Giriş Tarihi: 7.6.2014

Araştırmalar, zayıflayan kişilerin tatilde açık büfelerin etkisiyle yeniden kilo aldığını gösteriyor. Basit ama etkili bazı kurallara dikkat ederek siz de tatilden kilo almadan dönebilirsiniz

Açık büfesi olan otellerde kısa süreli tatillerde en az üç, en fazla beş kilo alındığını biliyor muydunuz? Araştırmalar, zayıflayan her 10 kişiden üçünün açık büfe tatil sonrası aşırı yemeyi yeniden hayat biçimi olarak değiştirip verdiği kiloların yüzde 60'ını ilk üç ay içinde aldığını bildiriyor. Yaz tatillerinde açık büfeleri kilo aldırıcı tuzak gibi düşünenlere pratik bilgilerle kontrolü elinize almanın tüyolarını paylaşmak istiyorum...

1.Kahvaltı Tuzağına Düşmeyin:
Size önerim; tatilde olduğunuz için geç kalksanız bile güne mutlaka kahvaltı ile başlayın. Kahvaltıyı en geç saat 10:00 gibi bitirin. Açık büfeden bir anda her şeyi yemek yerine, her gün farklı seçimler yapmayı deneyin. Bir gün; bol peynir ve zeytin çeşitleri, ince dilim kepek, çavdar ya da mısır ekmeği yanında bol meyve dilimleri tercih edebilirsiniz. Diğer gün; omlet veya yumurta, peynir ve ince dilimlenmiş ekmek, açık demlenmiş bir çay, domates, salatalık, maydanoz ve biber çeşitlerinden faydalanabilirsiniz. Eğer bu şekilde yerseniz kahvaltınıza ballı, muzlu krep ya da pancake veya ince dilim sebze-peynirli börek, gözleme ekleyip kendinizi ödüllendirebilirsiniz.

2.Ana Yemeklerde Zeytinyağlı Yiyin:
Kesinlikle kızartılmış tüm yiyecek çeşitlerinden uzak durun. Hem iyi doymak, hem de kilo almamak istiyorsanız öğününüze çeşitli zeytinyağlı sebze ya da pilaki tabağı ile başlamanızı öneririm. Açık büfe yemekleri yiyebileceğiniz miktar ve çeşitte alın, yiyin ve sonra diğer yiyeceği seçmeye gidin. Zeytinyağlının ardından ızgara balık, köfte veya beyaz etler önceliğiniz olsun. Yemeğinizin yanında mutlaka mevsim yeşilliklerinden oluşan bir salata tabağı hazırlayın. Salatanıza bir yemek kaşığı zeytinyağı koymak, hem sizi daha tok tutacak, hem de sindiriminizi kolaylaştıracaktır. Öğle yemeklerinde tatlı tercih edip akşam yemeklerinde ise taze meyve yerseniz kilo almazsınız.

3.Ara Öğünlerde Dondurma Olabilir:
Tatlı yemek istiyorsanız; ağır, şerbetli hamur işleri yerine tercihinizi dondurmalardan, meyvelerden ve sütlü tatlılardan yana kullanın. Ayrıca açık büfe dışında gün boyu ulaşılabilir olan gözleme, pizza ve pide gibi hamur işi besinlerin bir ana öğün kalorisinde olduğunu hatırlatmakta yarar var. Bu besinleri mümkün olduğunca ara öğünlerde tüketmeyin.

4.Yemekte Alkol Tüketmeyin:
Öğünlerle beraber alkol tüketmenin bel bölgenizin yağlanmasını iki kat artıracağını unutmayın. Bunun yerine doğal maden suyu, taze sıkılmış meyve suları ya da ayranı tercih edin.

5.Her Gün En Az 500 Kalori Yakın:
Tatil spora zaman ayırmak için en şanslı döneminizdir. Spor salonunu kullanmayı ihmal etmeyin. Her gün sabah veya ikindi zamanı en az 500 kalori harcayarak yüzme, yürüyüş veya koşu yapmanızı tavsiye ederim.

GÜNÜN BİLİMSEL NOTU
Birçok araştırma, yağlanmanın bel ve göğüs çevresinde birikmesinin kalp ve kanser hastalıkları için önemli risk faktörü olduğunu bildirmektedir. Bel çevresi ölçümlerinin özellikle direk yağlanmayı gösterdiğini belirten Harvard Tıp Fakültesi'nden beslenme uzmanları; kadın-erkek herkesin kilo kontrolünü yapmaları için bel çevrelerini her ay ölçmeleri gerektiğini söylemektedir.

BELİNİZİ ÖLÇÜN

Normal yaşamınız içinde her ay yapacağınız bel ölçümleri de kilo almadan bağımsız yağlanmanın olup olmadığını gösteren en önemli göstergedir. Araştırmacılar; bel çevresinin kadınlarda 88, erkeklerde 102 cm. üzerinde olmaması gerektiğini vurgulamaktadır. Kollarınız, bacaklarınız ince ve fazla kilo probleminiz yok, ancak bel çevreniz normal değerden yüksekse; diyabet, kalp hastalıkları riskiniz var demektir. Bel çevrenizde yağları kasa çevirirseniz birçok hastalıktan vücudunuzu koruyabilirsiniz. Bel çevresini azaltmak için; ilk iki ay haftada en az beş kere 65-75 dakika arasında orta tempoda yürüyüş yapmak gerekir. Belin incelmesinde en etkili hareket; ayakta omuz hizasında bacaklar açılmış şekilde dik durmuş ve omuza alınacak ince uzun bar ile eller iyice açılarak sağa sola dönerek yapılacak harekettir. Onu takip eden aylarda ise gün aşırı karın ve bel egzersizleri yapılmalı, haftanın her günü en az 60 dakika yüksek tempo yürüyüşe geçilmelidir.

GÜNÜN SAĞLIK İKSİRİ
Bağırsağın iyi çalışması ve uzun süre tok kalmanın formülü süt ürünleri ile taze sebzeleri beraber tüketmektir. Süt ürünlerinden yoğurdu, taze yeşil yapraklı sebzelerle beraber tüketmek lezzet açısından en uygun karışım olmaktadır. Bu lezzeti iyi yakalamak için size Toksin Atıcı Ayran tarifimi vermek istiyorum. Yemeklerin yanında tüketirseniz uzun süre tok kalabilirsiniz.

MALZEMELER
Yarım su bardağı yoğurt
2 salatalık
2 yemek kaşığı dereotu
2 yemek kaşığı taze nane
2 yemek kaşığı taze maydanoz
1 yemek kaşığı zeytinyağı

YAPILIŞI
Tüm malzemeleri mutfak robotuna koyun, köpürünceye kadar karıştırın ve buz ekleyerek servis edin.