X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ramazan'da fit kalmak için spor yapın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ramazan'da fit kalmak için spor yapın

  • Giriş Tarihi: 12.7.2014

Çoğu kişi Ramazan ayında kendisini güçsüz hissederek spor yapmayı bırakıyor. Oysa ki kalori alımınızı azaltmadan beş basit kurala dikkat ederek spora devam edebilirsiniz

Ramazan ayında yemek yediğimiz saatleri tamamen değiştirdiğimiz için vücut kompozisyonumuzda da birçok değişim oluşur. Çoğu kişi oruç zamanında kendini korumaya alır ve uzun süren açlık sonrası aşırı yeme ile halsizleşip spor yapmayı ihmal eder. İftar öncesinde olmamak kaydı ile spor ve beslenme konusunda önereceğim beş adımı uygularsanız, vücut su kitlesini koruyup yağ yakımı ile kas gelişimini artıran hormonları aktive ederek daha sağlıklı bir Ramazan geçirebilirsiniz.

Adım 1: Haftada üç kez kardiyo yapın. Kardiyo, nabzınızı yükselten ve yağ yakımına yardımcı olan fiziksel aktivitelerdir. Yağ yakımına destek vermek için genelde haftada en az beş kez kardiyo yaparak kas kitlenizi artırıp yağlanmayı önleyebilirsiniz. Araştırmalar oruç tutarken haftada üç kere kardiyo yapmanın yeterli olduğunu belirtiyor. Kardiyo süresince en az 1 litre su içmeyi de ihmal etmeyin. Unutmayın, spor süresince vücudumuz ve kaslarımız çok su kaybeder. Bunu da yerine koymanın en doğru yolu bolca su içmekten geçer.
Adım 2: Haftanın bir günü ağırlıkla birlikte fonksiyonel antrenmanları ihmal etmeyin. Gün içerisinde üç ana, bir ara öğün yemediğiniz takdirde metabolizma hızınızın düşüp kilo vermenizin daha zor olduğunu biliyorsunuz. Muzunuzu yedikten biraz sonra antrenmanınıza başlayabilirsiniz.
Adım 3: Ramazan boyunca günlük kalori limitinizin altına düşmeyin. Günlük aldığınız kalori limitinin altına düşerseniz, spor sırasında parçalanan kaslarınız kendini onaramaz ve kas kitleniz azalır. Kilo vermek için kalorinizi kısıtlamayın. Onun yerine proteini bol olan yağsız et çeşitleri, derisiz tavuk ve hindi, yumurta, peynir, süt, ayran, yoğurt gibi yiyecekleri tercih ederek kaslarınızın onarımını güçlendirebilirsiniz.
Adım 4: Su kaybetmeyin. İftar sırasında bol su içmezseniz, spor yaptığınızda sıvı kaybı nedeniyle kaslarınızın gücünde eksilme olur. Bunu önlemek için Ramazan ayı boyunca her gün en az 2-2.5 litre su içmenizi öneriyorum.
Adım 5: Acı çikolatanın spor zamanı en doğru tatlı olduğunu unutmayın. Kardiyo yaptığınız oruç günlerinizde ara öğün olarak en az 20, en fazla 50 gram olacak şekilde yüzde 85'in üzerinde kakao içeren acı çikolata yiyebilirsiniz. Kötü kolesterolün artmasını engelleme özelliği de olan acı çikolata, içerdiği kalori ile de spor sonrası kas yıkımını önleyecek desteği vücudunuza sağlayacaktır.

GÜNÜN SAĞLIĞI İYİLEŞTİRİCİ FORMÜLÜ
kardiyo yapmadan önce sporda hem konsantrasyonu artıran, hem de dayanıklılığı destekleyen soğuk kahve tarifimi paylaşmak istiyorum. Önerim, spordan 15 dakika önce 400 ml. olarak tüketmeniz.

Malzemeler

1 çay bardağı demlenip filtre edilmiş kahve
300 ml. ekstra light süt
20 gr. bitter çikolata
Yarım muz

YAPILIŞI

Mutfak robotunda demli filtre kahve, ekstra light süt, rendelenmiş bitter çikolata ve muzu dört parça buz ile beraber çekin.

GÜNÜN BİLİMSEL NOTU

Avokadonun çok yağlı olduğu söylentisi sizi aldatmasın. Avokadonun yüzde 85'i yağdan oluşuyor fakat içinde barındırdığı yağ, vücudumuzu sağlıklı yönde etkileyen yağ asitleridir. Aynen zeytinyağında olduğu gibi tekli doymamış yağ asitlerini bolca içeren avokado, kandaki kötü kolesterol düzeyini düşürüp kalp hastalıkları riskini azaltır. Avokadonun geri kalan yüzde 15'i ise sağlığımıza olumlu etki gösterecek önemli besin öğelerinden oluşur. Avokadoda bulunan tekli doymuş yağ asitlerinin; tahriş olmuş deri üzerindeki kızarıklığı azaltma, cildi nemlendirme ve yenileme özelliği bulunmaktadır. Avokado, en sağlıklı meyvelerden biri olarak değerlendiriliyor. Her gün çeyrek avokado yerseniz, bel çevrenizdeki yağlanmayı azaltan etkilerde bulunduğunu görebilirsiniz. İster salatalarınıza ekleyin, ister ezip limon suyuyla karıştırın ve bir dilim kepek ekmeğinin üzerine sürün...