Tatlılardan uzak durun lifli gıdalar tüketin

Giriş Tarihi: 28.7.2014

Bayramda aşırı tatlı, hamur işi ve kızartmatüketimi yüzünden sindirim sisteminiz alt üst olabilir. Yüksek lif içeren sebze, meyve ve kuru baklagiller; hem kabızlıktan korur, hem de kan şekerini dengeler

Ramazan boyunca günün uzun bir zamanını aç ve susuz geçiren vücudumuzun normal yeme düzenine dönmesi hemen mümkün olmaz. Ramazan'ın bitmesiyle birlikte serbest biçimde yemek yemeye başlama düşüncesi, psikolojik olarak bayramlarda aşırı besin tüketimine yol açar. Bu durumun birçok sağlık problemini beraberinde getireceğini söyleyen Liv Hospital Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Binnur Şimşek, bayramda dikkat edilmesi gerekenleri anlattı:
Vücudun uzun süre açlık ve susuzluğa alışmasıyla birlikte metabolizma hızı da yavaşlar. Bu nedenle oruç sonrası hazmı güç ve büyük porsiyonlardan oluşan beslenme, hızlı kilo alımına neden olabilir.

10 GÜN ALIŞMA SÜRECİ

Normal beslenmeye geçiş süreci 7-10 gün sürmelidir. Bu süre içinde hafif kahvaltılar yapılmalı, daha çok çorbalar veya sıvı besinlerden oluşan öğle yemeği yenilmelidir. İki küçük meyve içeren ara öğün ve sebze yemeklerinden oluşan bir akşam yemeği ile idare edilmelidir.
Sindirim sistemimizin düzenli çalışması ve kabızlıktan korunmak için posa ya da lif içeriği yüksek sebze, meyve ve kuru baklagillerden oluşan besinler tüketilmeli. Posalı gıdalar kan şekerini de daha yavaş yükseltip tokluk hissi oluşturarak aşırı yeme isteğini azaltır. Günlük sıvı tüketimi ise 2.5-3 litre olmalı.

SALATALARA AĞIRLIK VERİN

Çikolata gibi şekerli tatlılar, gereksiz kalori kaynağıdır. Bunların yerine kuru meyveler tercih edilebilir. Çok tüketilseler de kalorisi yüksek olmadığı için şişmanlatmayan sebze yemekleri ile çorba, ayran, cacık gibi sıvı gıdalara ve salatalara ağırlık verilmeli.
Bayramn yaza denk gelmesini fırsat bilen birçok kişi tatile çıkıyor. Çoğu insan için tatil; dinlenmek, eğlenmek ve yemek yemek anlamına geliyor. Ancak Ramazan boyunca düzensiz beslenenler için açık büfe yemekler tehlike teşkil ediyor. Açık büfedeki lezzetli börekler, kızartmalar, tatlılar birçok kişiyi baştan çıkarıyor. Açık büfeye kafanızda sağlıklı bir kahvaltı için gerekli olan yiyecekleri düşünerek yaklaşmalı, peynir, zeytin, domates, yumurta, kuru kayısı, ceviz gibi sağlıklı gıdalar yemelisiniz.

ŞEZLONGDA YATMAYIN, YÜRÜYÜN!
Tatilde yemeiçme alışkanlıkları da önemli ölçüde değişir. Özellikle çeşit çeşit tatlıların olduğu açık büfeden, meyve ya da sütlü tatlıları tercih ederek ayrılmanız büyük bir zafer kazanmanızı sağlar. Ayrıca gün boyunca bol su içmek ve hareketli olmak, tatilden kilo almadan dönmenizi garantiler.
Bayram tatilinde bütün gün şezlongda güneşlenmek yerine bol bol yüzmek, yürümek, plajda top oynamak, sörf, yelken, dalma gibi su sporları yapmak veya bunları öğrenmeye çalışmak da çok etkili bir kilo kontrol yöntemi olacaktır.

HAFİF BİR KAHVALTI İLE GÜNE BAŞLAYIN
Bayramın ilk günü güne; haşlanmış yumurta, peynir, zeytin, domates ve kepekli-çavdarlı ya da tam buğday unlu ekmekten oluşan hafif bir kahvaltı ile başlayın ve gün boyunca öğün atlamayın.
Yeterli ve dengeli beslenme kurallarına uyun; gün içinde üç ana ve iki-üç ara öğün yapın, sık ve az porsiyonlarla beslenin.

YEMEKLERİ İYİ ÇİĞNEYİN
Kahvaltı sonrasında da kızartma ve kavurma yöntemiyle pişirilen besinler yerine haşlama veya ızgaralar tercih edin.
Bayram sofralarında sıklıkla yer alan yağlı hamur işleri ve tatlılardan kaçının.
Besinler iyice çiğneyin, hızlı yemek yemeyin.
İkramlarda şerbetli tatlılardan, şeker ve çikolatadan uzak durun.
En sağlıklı içecek her zamanki gibi sudur. Ayran ve taze sıkılmış meyve suyu da tüketilebilir.
ARKADAŞINA GÖNDER
Tatlılardan uzak durun lifli gıdalar tüketin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz