X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sağlıklı beslenme çantası nasıl olmalı?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sağlıklı beslenme çantası nasıl olmalı?

  • Giriş Tarihi: 10.9.2014 14:46

Okul çocuğunun öncelikle iyi bir kahvaltı yapması şart. Evde aileyle beraber yapılan kahvaltılarda çocuğun başarı oranını arttırdığını destekleyen çalışmalar mevcuttur. Eğer çocuğunuza kahvaltı hazırlayıp, onu masada tek bırakıyorsanız ilerde kahvaltının önemli veya keyifli bir şey olmadığını düşünüp kahvaltı alışkanlığından vazgeçecektir. Ancak vakit yetersizliğinden kaynaklı evde kahvaltı yapamıyorsa yine veliler burada ön plana çıkmalıdır.

Onlara en sağlıklı beslenme çantası hazırlamak, okul kantinlerinde ki bazı sağlıksız besinlere yönlenmesini engelleyecektir. Özelliklede poğaça gibi besin değeri az, yüksek kalorili besinlere yönlenmesini engellemek çocuğunuza yapacağınız en büyük iyilik olacaktır. Her gün aynı şeyler değil de farklı çeşitlerde besin tüketmesini sağlayın. Sebze ve meyvelerin sirkeli suda bekletilip durulandıktan sonra beslenme çantasına eklenmesi zararlı mikroorganizmalardan çocuğunuzu koruyacaktır. Çocuğunuzun çantasına en son 1 şişe su koymayı da unutmayın.

Özellikle öğle yemeğini okulda yiyorsa muhakkak menüye göz atmalı ve sağlıksız olduğunu düşündüğünüz şeyleri okul yönetimiyle paylaşmalısınız. Menüye göz atarken dikkat edeceğiniz en önemli şey 4 ana besin grubunun(et ve et ürünleri –ekmek grubu-sebze ve meyve- süt ve süt ürünleri grubu) öğün içerisine dağılmış olmalarıdır.

Uzman Diyetisyen Samet Yağlı, örnek bir beslenme çantasında bulunması gerekenleri şöyle sıraları:

Kahvaltıda;

-Beyaz peynirli esmer ekmeğe yapılmış tost / sandvic + Domates + Salatalık + 1 bardak süt
- 1 yumurta + 1 dilim peynir + Esmer ekmek + Bol yeşillik + 1 bardak taze sıkılmış meyve suyu

Aralarda ise; (kuşluk-ikindi)

-Meyveli yoğurt (Ev yapımı yoğurdun içerisine çocuğunuzun sevdiği 1 meyveyi dilimleyin)
-Ev yapımı meyveli kek(1 dilim)
-2 adet kuru incir/ kuru erik + 1 bardak süt
-1 bardak meyveli süt
-Ev yapımı 1 dilim börek + 1 bardak ayran
-10-15 tane tuzsuz badem + 1 bardak süt

BESLENME ÇANTASINA YAKLAŞTIRMAYIN!

-Hazır meyve suları
-Gazlı,asitli içecekler
-Çikolata
-Aşırı tuzlu veya şekerli besinler
-Yağlı ve kızartmalı besinler
-Salam,sucuk, sosis gibi işlenmiş gıdalar
-Ev yapımı haricindeki poğaçalar
-Belirli sıcaklıkta bozulabilecek besinler