X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Beslenme çantası hazırlarken bunlara dikkat!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Beslenme çantası hazırlarken bunlara dikkat!

  • Giriş Tarihi: 16.9.2014 17:07

Ailelerin beslenme çantası hazırlarken özellikle yağ, protein ve karbonhidrat dengesini gözetmesi gerektiği belirtildi.

Amasya Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Örs, çocukların sağlıklı olarak okula devam etmeleri için dengeli ve yeterli beslenmelerin için büyük önem taşıdığını belirtti.

Vücudun büyümesi, yenilenmesi ve çalışması için gerekli enerji ve besin öğelerinin her birinin yeterli miktarlarda alınması ve vücutta uygun şekilde kullanılmasının yeterli ve dengeli beslenme olarak tanımlandığını ifade eden Örs, bu konuya ailelerin özellikle dikkat etmeleri gerektiğini dile getirdi.

Çocuğun bu dönemdeki beslenme alışkanlığının yetişkinlikteki beslenme alışkanlıklarının belirlenmesinde aktif rol alacağını anlatan Örs, şunları kaydetti:

"Okula devam eden çocuklara neyi ne kadar yemesi gerektiği açıkça anlatılmalıdır. Bu konuda öncelikle çocuğa anne ve babalar iyi örnek olmalı. Televizyon karşısında cips yiyen ya da sebzeyi görünce yüzünü buruşturan annenin olduğu ortamda bir çocuktan aksi davranışları beklemek mümkün değildir.

Yetersiz ve dengesiz beslenme insanın çalışma, planlama ve üretme yeteneğini de düşürür. Böylece zihnen ve bedenen iyi gelişmemiş, yorgun, isteksiz ve hasta bireyler toplum için bir güç ve kuvvet olmamakla birlikte yük olmaya başlar."

"DEMİR BAKIMINDAN ZENGİN ÜRÜNLER ZİHNİ AÇIYOR"

Örs, özellikle ilkokul yaş grubu çocukların oldukça aktif oldukları ve gelişimlerinin en yüksek düzeyde seyrettiği düşünülerek beslenme çantalarına hem besleyici değeri yüksek hem de çocukların severek tüketeceği ürünlerin konulması gerektiğini söyledi.

Çantada yer alacak ürünlerin mutlaka yeterli miktarda protein, karbonhidrat ve yağ içermesi gerektiğine dikkati çeken Örs, şöyle konuştu:

"Beslenme çantasına kek, kurabiye, börek, hazır meyve suyu gibi besinler yerine peynir, ekmek, zeytin, yumurta, reçelden oluşan kahvaltı, süt, meyve, taze sıkılmış meyve suyu, peynirli ton balıklı besinlerden oluşmuş sandviç, ceviz ve fındık gibi kuru yemişler yer alabilir.

Evde ise mutlaka çocuklarımıza içerisinde mutlaka demir vitamini barındıran yiyecekler hazırlamalıyız. Demir bakımından zengin olan kırmızı et, yumurta, kuru baklagilller, pekmez, kuru kayısı, koyu yeşil yapraklı sebzeler yeterince sofrada olmalı. Böylece gün içinde yorgunluk, uyuklama ve zihinsel potansiyelin düşmesi engellenmiş olur."