X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yeni yıl gecesi yemek yeme kılavuzu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yeni yıl gecesi yemek yeme kılavuzu

  • Giriş Tarihi: 31.12.2014
Yeni yıl gecesi yemek yeme kılavuzu
Yeni yıl gecesi yemek yeme kılavuzu

Yeni yıl sofrası demek, masada bol muhabbetin yanında geçirilecek uzun saatler ve bol kalorili yemekler demektir. Yeni yılın ilk günü yediklerinizden pişman olmamanız için vereceğim önerilere dikkat edin

Bugün yılın son günü. Tüm dünyanın olduğu gibi bizim de heyecanla beklediğimiz, yeni bir yılın başlangıcı sayılan çok özel bir gün. Ve yeni yıl akşamının vazgeçilmezi olan aile yemekleri, ev dışında eğlence de kaçınılmaz ritüellerimiz arasında. Peki bu kutlamalarda ne yenilmeli, ne içilmeli? Ertesi gün pişman olmamanız, mide sorunları yaşamamanız ve yağlanmamanız için bir kılavuz hazırladım.

BESİN SEÇİMLERİNİZİ DOĞRU YAPIN


Yeni yıl yemeklerinizin tok tutucu, sağlığınız için gerekli besin öğelerini içeren, diyet lifi, vitamin ve mineralden zengin olması gerekir.
Zeytinyağlı sebze yemekleri, sebze veya kurubaklagil çorbaları, bulgur veya kepekli pirinçten yapılmış pilav, kepekli makarna, fırınlanmış-ızgara veya buğulama balık, yağsız kırmızı et, derisiz tavuk veya balık eti, taze kabuklu meyveler, ceviz, fındık gibi sert kabuklu meyveler ve zeytinyağı ile hazırlanmış salatalar, tatlı olarak da kremalı pastalar yerine sütlü tatlılara öncelik verin. Kızartmalar, hamur tatlıları, çok tuzlu, çok şekerli ve çok yağlı hazır besinler, salam, sucuk, sosis, kavurma gibi doymuş yağ içeriği yüksek ve beyin, karaciğer, midye, karides, havyar, istiridye gibi toksik öğeler içeren yiyeceklerden uzak durun.

ÖĞÜN DÜZENİ İLE SAĞLIKLI BİR GECE

Bugün ara öğünleri kaldırın. Hafif kahvaltı ve öğle yemeği, çok çeşitli akşam yemeği olacak şekilde üç öğünde beslenin.
Kahvaltınızda iki yumurtalı omlet ve bol domates-salatalık yiyin. Böylece uzun süre tok kalabilirsiniz.
Öğle öğününüzü hafif alternatiflerle geçirin.
Bir kase çorba ve bir kase yoğurt ile az yağlı salata yemek en sağlıklısı.
Akşam yemeğinizde ise; yeni yılı evinizde dostlarınız ve ailenizle geçirecekseniz; başlangıç olarak bir kase sebze veya kurubaklagil çorbası ile yemeğinize başlayın. Çorba içtikten sonra mideniz sıcak çorbanın rehaveti ile fazla asit salgılamayacak ve yemeklere aşırı yüklenmeniz de önlenecektir.
Ardından zeytinyağlı sebze yemekleri ve fırında kırmızı ya da beyaz et servis edin. Hindi veya mevsim balığı olan lüfer sağlıklı yeni yıl sofralarınızda size önereceğim protein kaynakları olacaktır.
Çorbadan sonra sindirimi kolay ve doygunluk verici hissi yüksek olan beyaz et çeşitlerinizin yanında zeytinyağlı sebze çeşitlerinin, vücudun yağ depolamasını da en az düzeyde tutacak kombinasyonlar olacağını hatırlatmalıyım.
Sofranızda pirinç pilavı, iç pilavı, kremalı makarnalar, börekler ve patates püresi yerine bulgur pilavı tercih edin.
Yoğurtlu, sebzeli ve yağı az olacak şekilde mezeler veya sebze püreleri hazırlayın; patlıcan salatası, cacık, haydari, kereviz salatası, ıspanak püresi gibi...
Ana yemeğinizin yanında bol çeşitli salatalar tüketmeyi ihmal etmeyin. Ve yulaflı, buğday, çavdar veya ruşeymli ekmeklerden küçük kareler halinde keserek az miktarda masanıza koyun.
Yemek bittikten sonra asıl sıkıntılı ve tehlikeli süreç başlar. Sohbet derinleşir ve televizyon izleme, eğlencenin akışı ile tatlı, meyve ve çerez servisi başlar. Burada porsiyonları küçülterek mümkün olduğunca az çeşitte besinleri tercih etmek gerekiyor. Eğer ev dışında kutlayacaksanız daha dikkatli olmanız gerekmektedir.
Bulunduğunuz mekânda size birçok çeşitli besinler sunulacaktır. Sizlere önerim kendinizi sadece yemeğe odaklamayın, düşünün ve en sağlıklı ve canınızın çektiği bir besini tercih edin.
Ana yemek olarak hindi, balık, tavuk veya kırmızı etten yapılmış yemek, ardından küçük parçalar halinde tatlı ve meyve yenilebilir.

ALKOLE DİKKAT EDİN

Aslında eğlenmeye gidenlerin çoğu çok fazla alkol tüketecek.
Önerim; eğer içmek istiyorlarsa hem yemeğin sosyalliğini çıkarmak, hem de ortamın tadını kaçırmamak için erkekler dört kadeh, kadınlar üç kadeh kırmızı şarap, köpüklü şampanya veya viski, votka, rakı içebilirler. Size bir sır vermek istiyorum. Yemekte kontrolü sağladınız ama alkolü kaçırdınız. Yatmadan önce hazırlayacağınız Alkol Detoks İçeceğim ile uyandığınızda ne baş ağrısı, ne de mide problemi yaşamayacaksınız.
Toksinleri atabilecek ama alkolün yarattığı yağlanmayı maalesef önleyemeyeceksiniz.
Bir litre suyu bir tencereye koyun. İçine bir orta boy limonu (kabuklu) dört eşit parçaya bölerek ekleyin. Üzerine bir tatlı kaşığı tane karar biber, bir tatlı kaşığı kuru karanfil, üç adet yıldız anason, iki-üç ince dilim taze zencefil ve yarım çay kaşığı kimyon tohumunu kaynatın, süzün sıcak olarak bir-iki fincan için.

KARACİĞER HASTALARINA TÜYOLAR

Karaciğer hastaları alkolü kesinlikle kullanmamalı; onun yerine maden suyu, ev yapımı ayran veya limonata ya da light ancak gazsız içeceklerden sadece bir kutu tercih etmeli.
Karaciğeri yoran yağlı etler, tereyağlı pilavlar ve kızartmalardan uzak durulmalı.
Kremalı, mayonez soslu et ve mezeler karaciğer için tehlikelidir. Katı yağlardan tereyağı ile pişen yemekler yenilmemelidir.

BÖBREK HASTALARI İÇİN TAVSİYELER

Böbrek hastaları, yemek aralarında çok sıvı almamalı, yemek boyunca ve yeni yıl gecesinde üç su bardağı suyu geçmemeli.
Böbreklerden süzüm işlemini bozacağı için alkol içilmemeli.
Potasyum değeri düşük sebzelerden yapılmış zeytinyağlı yemekleri tercih etmelidirler. Taze fasulye ve mantar, yeni yıl akşamı için en uygun seçeneklerdir.
Sütlü tatlılar böbrek hastalarının rahatlıkla yiyebileceği yegane tatlı türüdür.

DİYABET HASTALARI İÇİN ÖNERİLER


Diyabeti olanlar alkol oranı düşük kırmızı veya pembe şaraptan bir kadeh kadar içebilir. Ancak alkolle beraber mutlaka bol su veya maden suyu tüketmeli.
Diyabetliler ana yemekte kesinlikle hindi veya balığı tercih etmeli.
Yeni yıl yemeği kesinlikle yağlı olmamalı, ana et yemeklerinin yanında pilaki tarzında kuru baklagiller bulunmalıdır.
Tatlı olarak sütlü tatlı tercih edilmeli.
Ekmek olarak yulaflı, çavdarlı veya ruşeymli tip ekmekleri tercih edilmeli.
Yemeklerini yavaş yemeye özen göstermeli. Çünkü yavaş yeme ile sindirim yavaşlar, böylece kan şekeri de hızlı yükselmez.
Tansiyonun da dengelenmesi için bol maydanoz, nane, kekik ve dereotu tüketilmelidir.