X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hamilelikte mide bulantısı nasıl geçer?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

nasıl geçer?

  • Giriş Tarihi: 1.6.2015 16:01
Hamilelikte mide bulantısı nasıl geçer?
Hamilelikte mide bulantısı nasıl geçer?

Mide bulantısı tüm hamile kadınların yaklaşık %75’ini etkileyen bir durumdur. Nedeni yükselen hormon düzeyleridir ve genellikle gebeliğin 6. haftasından itibaren başlar ve 14. haftaya kadar devam eder. sabahları daha yoğun olabilir ve gün ilerledikçe hafifler. Güçlü kokusu olmayan kraker gibi kompleks karbonhidrat ve yağ içermeyen atıştırmalıklar, zencefil çayı ya da lif ve vitamin içeren meyvelerden elde edilen taze sıkılmış sular gibi bazı gıdalar hamilelikte yaşanan mide bulantısına iyi gelebilir.

Hamileliğinizin ilk döneminde vücudunuzda çok büyük oranda hormonal değişiklikler vardır. Özellikle HCG ve Östrojen hormonlarındaki yükselişin mide bulantısını tetiklediği düşünülmektedir. Çoğul gebelik yaşayanların, hatta kız sahibi olacakların (duyun ama inanmayın!) mide bulantılarını daha çok yaşadığına inanılır. Yine farklı hormonlar tarafından tetiklenen koku alma duyunuzdaki artış da hamilelikte mide bulantılarına neden olur.

na Ne İyi Gelir?

Mideniz bulandığında sindirimi ve kokusu ile sizi zorlamayacak tuzlu krakerler atıştırabilirsiniz. Bu tip atıştırmalıkların tadı da hafif olduğu için sizi zorlamayacaktır.

Zencefilin mide bulantısına iyi geldiği biliniyor. Taze zencefilden bir kaç dilim kesip bir fincan sıcak suya atarak 10 dakika demlenmesini bekledikten sonra çay gibi içebilirsiniz. Hatta bazen zencefili koklamak bile mide bulantısını geçirebilir. Yine aynı şekilde limon koklayabilir ya da çayınıza bir iki damla limon suyu ekleyebilirsiniz.

Vücudun susuz kalması mide bulantısını arttırabilir. Bu yüzden kafeinsiz, şekersiz taze sıkılmış meyve suları hem vücudunuzun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlayacak hem de su eksikliğini giderecek iyi bir kaynak olarak kullanılabilir.

Hamilelikte Mide Bulantısına Karşı Önlemler

Az yağlı gıdalar tüketin
Sindirimi zor yemekler yemeyin
Öğünlerinizi bölerek azar azar yiyin
Doktorunuza danışarak multivitamin ve folik asit takviyesi kullanabilirsiniz
Bazı durumlarda demir takviyesi sindirim sistemini zorlayabilir
Kızarmış gıdalardan kaçının
Sıcaklık, kötü oda kokusu ve parfümler bulantıyı arttırabilir
Acıktığınızda bir şeyler atıştırın boş mide daha çok bulanır
Kusma ve bulantı sürekliyse mutlaka doktorunuza danışın