Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Sağlıklı bir sonbahar için

Giriş Tarihi: 8.9.2015 14:54
Sağlıklı bir sonbahar için

İç Hastalıkları Uzmanı Yrd. Doç. Dr. M. Nafiz Karagözoğlu, sağlıklı bir sonbahar geçirmek için önerilerde bulundu.

1. Hava durumunu takip edin: Uygun kıyafet tercihleri yapın. "LAHANA STİLİ" yani kat kat giyinin. Gerektiğinde giyinip, gerektiğinde çıkarın.

2. Size özel sonbahar diyeti uygulayın: Mevsim sebze ve meyvelerini tüketin. Tuz, şeker, kızartma yağlı gıda tüketiminden sakının.

3.Hareket edin: İnsan hareket ettikçe sağlıklı kalabilen bir canlıdır UNUTMAYIN. Hareket azalırsa kilo artar. Uygunsa açık hava, değilse kapalı ortamlarda Günde en az 30 dakika hareket edecek sebepler yaratın.

4. Grip ve zatürre aşısı olun: Sonbaharda kapalı ortamlara girişle birlikte solunum yolu hastalıkları da artıyor. Solunum yolu enfeksiyonları kalp hastalıklarını tetikliyor. Bu nedenle özellikle bu dönemlerde çok kalabalık ortamlara girmeyin, ellerinizi sık sık yıkayın. Solunum yolu enfeksiyonlardan korunmak için mutlaka grip ve zatürre aşılarını yaptırın.

5. Depresyona karşı önlem alın: Depresyondan kaçınmak için mümkünse gün ışığına çıkın ve spor yapın. Depresyon durumunuz çok belirgin hale geldiği takdirde ise mutlaka psikiyatri uzmanına başvurun.

6. Kalp hastasıysanız kontrollerinizi aksatmayın: Yazı dozu değiştirilen ilaçlar hava ve besin değişikliklerine uygun olarak yeniden düzenlenmeli. Nasıl ki arabaların kış bakımı yapılıyorsa mevsimsel olarak bizi bekleyen koşullara kalbimizi ve damarlarımızı hazırlamalıyız.

Soğuk mevsimlerde damarlardaki büzüşmeye bağlı olarak kan basıncı artabiliyor. Bu nedenle kan basıncı kontrollerinizi yaptırın ve gerektiği takdirde doktorunuzun önerisiyle ilaç dozunu ayarlayın.

7. Sigarayı bırakın: Dört Mevsimde yapılması gereken uygulamalardan biri de sigara içenlerin sigarayı bırakmasıdır. Soğuk havalar damarların büzüşmesine neden oluyor. Sigara içtiğiniz takdirde ise bu büzüşme daha da artıyor. Bu nedenle de kalp krizi riski belirgin bir şekilde artıyor. Sağlığınız için sigarayı hayatınızdan çıkartın.

8. Alkol kullanmayın: Alkol, damarları genişleterek vücut ısısının düşmesine ve kan basıncında ani değişimlere neden oluyor. Sonuç olarak da alkol kalp krizi geçirme riskinizi artırıyor.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Sağlıklı bir sonbahar için
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz