X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bağırsak dostu besinler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

dostu besinler

  • Giriş Tarihi: 12.9.2015 17:43
Bağırsak dostu besinler
Bağırsak dostu besinler

Her insanın larında besinlerin parçalanmasında kullanılan ve tehlikeli mikroorganizmalarla savaşan “probiyotik” adı verilen bakteriler bulunmaktadır. Lactobacillus acidophilus ve Bifidobacterium bifidum adlı bakteriler, gıdalardan vitamin ve minerallerin alınmasına yardımcı olurken bağırsak ve idrar yolu patojenlerine karşı koruma sağlar.

Bazı durumlarda (antibiyotik kullanımı gibi) bu yararlı bakterilerin sayısı azalır ve sindirim sistemi yavaşlayabilir. Bu gibi durumlarda probiyotik yönünden zengin gıdalarla iyi bakterilerin sayısını arttırabilirsiniz.

Süt Ürünleri: Süt probiyotik bakımından zengindir ve her iki ana gruptaki probiyotikleri içerir. Aldığınız sütün etiketinde "canlı ve aktif kültürleri içerir" yazısı bulunuyorsa iyi bakteri içeriyor anlamına gelmektedir.

Prebiyotikler: Enginar, muz, çilek, keten, sarımsak ve bal gibi besinlerde doğal olarak bulunan prebiyotikler iyi bakteriler için enerji sağlar ve besinlerin parçalanmasına katkıda bulunur.

Takviyeler: Laktoz intoleransı bulunan kişiler probiyotik bakımından zengin süt ve süt ürünlerini tüketemediğinden doktora danışarak probiyotik takviyesi kullanabilirler.