Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Beslenme çantasına hazır ürün koymayın

Giriş Tarihi: 29.9.2015
Beslenme çantasına hazır ürün koymayın

Doğru beslenme çantası hazırlanmak; çocuğun hem bağışıklık sisteminin güçlü olması, hem de sağlıklı bir yetişkin olması için son derece önemli. Çantasına taze veya kuru meyve, süt ve su koymayı ihmal etmeyin

Çocukların okul çağında edindikleri beslenme alışkanlıkları onların yetişkin çağlarında sağlıklı ve kaliteli yaşam sürmelerinin anahtarı. Bu süreçte en büyük görev ise anne ve babalara düşüyor. Beslenme çantasının doğru hazırlanmasının çok önemli olduğunu söyleyen Medical Park Bahçelievler Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Emel Unutmaz Duman, şu bilgileri verdi: Okul çağındaki çocuklarda oluşturulacak sağlıklı beslenme alışkanlıkları aslında onların tüm hayatları boyunca sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürmeleri için temel oluşturacaktır. Bu dönemde kalabalık ortamın getirdiği enfeksiyon risklerine karşı da bağışıklık sisteminin güçlenmesi adına iyi beslenme önemlidir ve sadece akşam evde verilecek besinler ile sağlanamaz. Gün içindeki beslenmeyi de iyi planlamak gerekir. Tüm anne-babaların çocuklarının okulda eğitim gördüğü sırada ortak bir isteği var; başarı. Genel algı, başarının çocukların elinde olduğu yönünde. Oysa başarının anahtarı çocuklarda olduğu kadar anne ve babalardadır. Dengeli ve sağlıklı bir kahvaltı yapan çocukların güne daha enerjik başladığını, derslerde daha az dikkat dağılması yaşadığını biliyoruz.

OKULA AÇ GİDEN ÇOCUK GERGİN OLUR

Çocuklar rol model olarak anne-babalarını alırlar. İşe kahvaltı yapmadan giden bir anne-baba, çocuğuna her sabah kahvaltı yapmayı öğütlese de başarılı olmayabilir. Bunu alışkanlık haline getirmek için sofraya birlikte oturmayı deneyin. Kahvaltı her yaş grubu için olmazsa olmazımızdır. Çocuklar içinse ekstra önem taşır. Güne aç başlamış bir çocuk düşünün; ilk dersten sonra daha da acıkmış olacak, motivasyonu düşmüş, dikkati dağılmış olarak ilk teneffüste kantine koşarak çikolatalı-şekerli yiyeceklere saldıracaktır. Bunlar şimdilerde masum görünse de ileride çocuğunuzun obeziteyle karşılaşma riskini anlamlı derecede artırmaktadır. Ayrıca okula aç giden bir çocuk gergin olur, sosyal çevresiyle problemler yaşaması muhtemeldir. Uzun süre aç kaldığımızda kan şekerimiz düşer ve vücudumuz eksik olan şekeri bir an önce yerine koymak ister. Bizler de önümüze çıkan ilk tatlı şeyi yeriz. Çocukların bu yaşlarda açlık-tokluk dengesini tek başlarına sağlamaları mümkün olmadığından, anne-babalara burada büyük görev düşüyor.

OKULDAKİ BESLENMEYİ TAKİP ÖNEMLİ

Çocuğunuz güne kahvaltı ile başladıysa zaten kantinle olan ilişkisi daha sınırlı olur. Bu sayede de öğünlerini daha düzenli tüketecektir. Çocuğunuz öğle yemeklerini okulda yemekhanede yiyor ise mutlaka mönüsünü isteyin. Ve akşam yemeklerini ona göre planlayın. Bu sayede hem çeşitli, hem de dengeli beslenecektir. Ayrıca çakışmalardan doğan 'Ben bunu öğlen yedim, akşam yemem' sendromlarını da yaşamazsınız.

ARKADAŞINA GÖNDER
Beslenme çantasına hazır ürün koymayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz