X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Beslenme çantasına hazır ürün koymayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Beslenme çantasına hazır ürün koymayın

  • Giriş Tarihi: 29.9.2015
Beslenme çantasına hazır ürün koymayın
Beslenme çantasına hazır ürün koymayın

Doğru beslenme çantası hazırlanmak; çocuğun hem bağışıklık sisteminin güçlü olması, hem de sağlıklı bir yetişkin olması için son derece önemli. Çantasına taze veya kuru meyve, süt ve su koymayı ihmal etmeyin

Çocukların okul çağında edindikleri beslenme alışkanlıkları onların yetişkin çağlarında sağlıklı ve kaliteli yaşam sürmelerinin anahtarı. Bu süreçte en büyük görev ise anne ve babalara düşüyor. Beslenme çantasının doğru hazırlanmasının çok önemli olduğunu söyleyen Medical Park Bahçelievler Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Emel Unutmaz Duman, şu bilgileri verdi: Okul çağındaki çocuklarda oluşturulacak sağlıklı beslenme alışkanlıkları aslında onların tüm hayatları boyunca sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürmeleri için temel oluşturacaktır. Bu dönemde kalabalık ortamın getirdiği enfeksiyon risklerine karşı da bağışıklık sisteminin güçlenmesi adına iyi beslenme önemlidir ve sadece akşam evde verilecek besinler ile sağlanamaz. Gün içindeki beslenmeyi de iyi planlamak gerekir. Tüm anne-babaların çocuklarının okulda eğitim gördüğü sırada ortak bir isteği var; başarı. Genel algı, başarının çocukların elinde olduğu yönünde. Oysa başarının anahtarı çocuklarda olduğu kadar anne ve babalardadır. Dengeli ve sağlıklı bir kahvaltı yapan çocukların güne daha enerjik başladığını, derslerde daha az dikkat dağılması yaşadığını biliyoruz.

OKULA AÇ GİDEN ÇOCUK GERGİN OLUR

Çocuklar rol model olarak anne-babalarını alırlar. İşe kahvaltı yapmadan giden bir anne-baba, çocuğuna her sabah kahvaltı yapmayı öğütlese de başarılı olmayabilir. Bunu alışkanlık haline getirmek için sofraya birlikte oturmayı deneyin. Kahvaltı her yaş grubu için olmazsa olmazımızdır. Çocuklar içinse ekstra önem taşır. Güne aç başlamış bir çocuk düşünün; ilk dersten sonra daha da acıkmış olacak, motivasyonu düşmüş, dikkati dağılmış olarak ilk teneffüste kantine koşarak çikolatalı-şekerli yiyeceklere saldıracaktır. Bunlar şimdilerde masum görünse de ileride çocuğunuzun obeziteyle karşılaşma riskini anlamlı derecede artırmaktadır. Ayrıca okula aç giden bir çocuk gergin olur, sosyal çevresiyle problemler yaşaması muhtemeldir. Uzun süre aç kaldığımızda kan şekerimiz düşer ve vücudumuz eksik olan şekeri bir an önce yerine koymak ister. Bizler de önümüze çıkan ilk tatlı şeyi yeriz. Çocukların bu yaşlarda açlık-tokluk dengesini tek başlarına sağlamaları mümkün olmadığından, anne-babalara burada büyük görev düşüyor.

OKULDAKİ BESLENMEYİ TAKİP ÖNEMLİ

Çocuğunuz güne kahvaltı ile başladıysa zaten kantinle olan ilişkisi daha sınırlı olur. Bu sayede de öğünlerini daha düzenli tüketecektir. Çocuğunuz öğle yemeklerini okulda yemekhanede yiyor ise mutlaka mönüsünü isteyin. Ve akşam yemeklerini ona göre planlayın. Bu sayede hem çeşitli, hem de dengeli beslenecektir. Ayrıca çakışmalardan doğan 'Ben bunu öğlen yedim, akşam yemem' sendromlarını da yaşamazsınız.

#Sayfa#

BESLENME ÇANTASINA HAZIR GIDALAR KOYMAYIN

Okulların açılmasıyla çocukların beslenme programlarının yeniden düzenlenmesi gerekiyor. Çocuğunuzun öğünlerini ders ve teneffüs saatlerine göre planlayın. Gün içinde mutlaka 2.5-3 saat aralıklarla günde altı öğün şeklinde beslenmesini sağlayın. Beslenme çantasına hazır değil, evde yapılmış gıdalar koyun. Evden çıkmadan önce mutlaka kahvaltısını yaptırın. Çantasına su koymayı unutmayın! Sağlıklı beslenme için her gün mutlaka süt-yoğurt/ et-tavuk-balık-kurubaklagil/ sebze-meyve/ekmek-tahıl gibi besin gruplarından tüketilmeli. Eğer bir öğün et-tavuk-balık yeniliyorsa, diğer öğün mutlaka sebzeli yemeklerden oluşmalıdır.

PRATİK ARA ÖĞÜNLER İLE HALSİZLİĞİ ÖNLEYEBİLİRSİNİZ
Ara öğünler ile kan şekerleri dengelenecek, halsizlik ve yorgunluk belirtileri olmayacaktır. Bu da dersleri daha verimli dinlemesini sağlar. Yanına koyacağınız; taze veya kuru meyve, bir kutu süt, ceviz, fındık veya badem ile gayet dengeli ve pratik ara öğünler yapmış olurlar. Bu noktada danışanlarımda yaşadığım sıkıntılardan biri, çocuklarının okulda arkadaşlarının yanında bir şeyler yemekten rahatsız oldukları yönünde. Sınıftaki diğer veliler de ara öğünler hazırlarsa işiniz kolaylaşacaktır. Bu sayede beslenme çantasına koyduklarınız da eve geri dönmemiş olur.

ÇANTASINA KEPEK DEĞİL ÇAVDAR EKMEĞİ KOYUN

Okul çağında çocuklarda büyüme-gelişme maksimum düzeydedir, bu görevi gerçekleştirecek olanlar ise proteinlerdir. Kahvaltı, muhakkak süt, yumurta, peynir gibi protein kaynaklarından oluşmalıdır. Bunun yanında gerekli vitamin ve mineralleri domates, salatalık, maydanoz gibi çiğ sebzelerden almalı, beynin çalışması içinse sağlıklı karbonhidratlardan tam tahıllı veya çavdar ekmeklerini tercih etmelisiniz. Kepek ekmeği çocuğunuzda var olan kansızlığı daha da artırabilir, bu yüzden ekmek seçimlerinde de dikkatli olmak lazım. Kansızlık, okul çağlarında çok rastlanılan fakat çok da fark edilmeyen bir durumdur. Çocuğunuz çabuk yoruluyor, uyukluyor, kolay dikkati dağılıyor ve iştahsızsa bir doktora danışmanızı öneririm. Okul başlamadan önce yapılacak bir kan tahliliyle, bu problemlerin üstesinden gelinerek dönem içindeki başarı artırılabilir.

SU ÇOK ÖNEMLİ
Olmazsa olmazınız tabii ki su. Belki kendi gidip almaya üşenecek, tüm günü su içmeden geçirecek, akşam baş ağrısı ile eve gelecek. Susuz kalan vücut konsantrasyonda zorlanır, baş ağrısı ve halsizlik gelişir. Su içimini de iyi takip etmek gerekir. Ayrıca yanına koyacağınız su sayesinde gereksiz kalori içeren sağlıksız asitli içeceklerden de uzak kalmasına yardımcı olursunuz.