X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İltihap nasıl geçer?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

  • Giriş Tarihi: 12.10.2015 11:03
İltihap nasıl geçer?
İltihap nasıl geçer?

İltihap, vücudunuzun iyileşmesine yardım etmek için tasarlanan normal bir süreçtir ancak ağrı ve acıya sebep olur.Peki iltihap nasıl geçer ?

İltihap nedir?

Vücudumuz sürekli olarak iç ve dış uyaranların etkisi altındadır. Bu uyaranların gücü ve etki süresi belirli bir eşiği aştığında dokulara zarar verir. Zarar vermeye başlayan etkenlerin dokuda oluşturduğu yanıta iltihap denir.Dokuların zarara uğraması iltihap değildir. Etkene ve zararlarına karşı uyanan tepki iltihaptır.Sadece bir kızarıklık görmeniz enflamasyon olduğu anlamına gelmez. Enflamasyon olduğunu söyleyebilmek için 5 farklı semptonun görülmesi gerekir ve bu semptonları şu şekilde sıralamak mümkündür: Ateş,şişkinlik kızarıklık, ağrı, işlevsel bozukluk pek çok farklı hastalığın seyri sırasında iltihap ile karşılaşabilmek mümkün olduğundan dolayı, sadece bu enflamasyon üzerinden yola çıkılarak bir hastalığın varlığından söz edilmesi pek mümkün değildir.

İltihap nasıl geçer?

Tarçın Bir zamanlar altından değerli olan tarçın, dünyanın en eski ve en sevilen baharatlarından biri. Araştırmalar gösteriyor ki tarçın sadece iltihabı azaltmıyor aynı zamanda bakterilerle savaşıyor, kan şekerini kontrol ediyor ve beyin faaliyetlerini artırıyor. Tarçını yoğurt, süt, mısır gevreği ya da yulaf ezmesine serpebilir ya da meyve pürenize ekleyebilirsiniz.
Zencefil
Bu lezzetli kök, tüm yıl boyunca yetişir ve geniş bir kullanım alanı vardır. Zencefil içeriğinde acıyı azaltan, serbest radikallerin hasar vermesini önleyen, kolorektal kansere karşı koruyan ve bağışıklığı artıran iltihap sökücü birçok madde barındırır. Zencefil aynı zamanda kusmayı durdurur, bu özelliği sebebiyle hareket hastalığı ve sabah bulantılarının etkisini azaltmak için kullanılır. Birkaç dilim zencefili sıcak suda demleyin ya da soya sosuyla karıştırıp vog tavada sotelediğiniz sebzelerin üstüne dökün.
Soğan
Soğanın keskin kokusundan sorumlu olan sülfürlü içeriği sağlık için çok faydalıdır. Geniş kullanım alanına sahip bu sebzenin iltihabı engellediği ve kolestrolü azaltmaktan, kanseri engellemeye kadar birçok faydası olduğuna inanılıyor. Soğanı çorbalarda, soslarda ve sotelediğiniz sebzelerle kullanın. Aynı şekilde fayda sağlayan sarmısak, pırasa ve frenk soğanını da deneyebilirsiniz.
Vişne
Antioksidanlar yönünden zengin bir meyve olan vişne, iltihap sökücülerin dinamosudur. Yeni araştırmalar gösteriyor ki vişne, gut ve artrit (kireçlenme) kaynaklı ağrılar ile egzersiz sonucu oluşan kas ve eklem ağrılarını azaltıyor, kolestrolü düşürüyor. Sabahları kahvaltıda bir bardak vişne suyu için kurutulmuş vişneleri fındıkla karıştırıp atıştırmalık olarak yiyin.
Ceviz
Ceviz yiyebileceğiniz en sağlıklı kuruyemişlerden biridir. İltihap sökücü özelliği vardır ve kalp sağlığı için yararlı omega-3 yağ asitleriyle doludur. Üstelik Brezilya kestanesi, Antep fıstığı, pekan cevizi, yer fıstığı, badem, Avustralya fındığı, kaju ve fındıktan daha fazla antioksidan içerir. Ceviz harika bir protein ve lif kaynağıdır. Yoğurdun ya da salatanın üzerine bir avuç dolusu ekleyebilir ya da atıştırmalık olarak tüketebilirsiniz.
Hint Safranı/Zerdeçal
Asya'nın hardal sarısı bu baharatı genelde sarı köride kullanılır. Rengini kurkumin adı verilen maddeden alır.
Evde körinizi Hint safranıyla yapın ve haftada bir iki yemeğe ekleyin.
Bu tropik sarı meyve, bromelain adı verilen protein sindiren enzimler içerir. Bu enzimler burkulma ya da gerilmeden kaynaklanan kas yaralanmalarını tedavi etmeye yardımcı olur. Aynı zamanda eklem iltihabının yarattığı ağrı ve sindirim sistemi için faydalıdır.
Keten Tohumu
Keten tohumu vücuttaki iltihabı azaltan omega 3 yağ asitleriyle doludur. Bu omega 3 yağ asitleri iltihaba sebebiyet veren ajanları baskılamaya yardımcı olur. Keten tohumunu yağını çıkaracak şekilde ezin ve salatanıza, yulaf ezmesi ya da yoğurdunuza bir kaşık ekleyin. Daha fazla omega 3 zengini gıda istiyorsanız, soya fasülyesi, sızma zeytinyağı, somon ya da ton balığı tüketin.
Havuç
Havuç, bağışıklığı güçlendirerek, hücreleri serbest radikallerden koruyan ve karotenoid adı verilen bitkisel ilaçlar bakımında zengindir. İltihabı düzenlemeye yardımcı olur. Salatanıza ekleyin ya da pişirip ana yemeğin yanında servis edin. Havuç dışında karotenoid bakımından zengin diğer yiyecekler; şeftali, domates, tatlı patates, kabak ve balkabağı.
Koyu Renkli Yeşillikler
Ispanak ve kara lahana gibi koyu renkli yeşillikler kalp sağlığını koruyan ve kanseri önleyen bitkisel bir gıda olan flavonoid yüklüdür. Flavonoid'in beyindeki iltihabı azalttığı ve Alzheimer'ın ilerleyişini yavaşlattığı da düşünülüyor. Haftada birkaç kez ıspanak salatası yiyin. Flavonoid bakımından zengin diğer gıdalar; soya fasülyesi, dut, yabanmersini, kızılcık, çay ve hatta bir bardak şarap.
İlaç tedavisinde;
Blackseed Oil; bu ilaç vücutta otoimmün denilen rahatsızlıklar da genellikle kullanılmaktadır. Güçlü bir iltihap kurutucu özelliği bulunmaktadır. Sıvı halde olduğundan ağız yolu ile alınmaktadır.
Calendula Krem; bu antibiyotik etkili ilaç ise yüzeysel, deri üzerinde oluşan iltihaplı rahatsızlıklar da kullanılır. Cilt üzerinde ki yaranın iyileşme süresini hızlandırmak ve mikrop kırıcı etkileri bulunmaktadır. Bir tüpün net miktarı ise 100ml'dir. Doğal ve bitkisel özlü olduğundan kullanımın da hiç bir yan etki ve sorun yaratmamaktadır.
Licorice Tablet; bu antibiyotik içerikli ilaç iltihap hastalıklarında hemen hemen hepsin de kullanılır. Ayrıca iltihabi rahatsızlıklar dışında bakteri türüne karşında tedavi amaçlı kullanılmaktadır. Paket içerisinde 300 mg'lık dozlarda olan toplam da 200 adet tablet bulunmaktadır.