X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kemik erimesine besinlerle çözüm
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kemik erimesine besinlerle çözüm

  • Giriş Tarihi: 30.12.2015 09:39 Güncelleme Tarihi: 30.12.2015 09:39
Kemik erimesine besinlerle çözüm
Kemik erimesine besinlerle çözüm

Kemikleri güçlendirmek, ileri yaşta da dimdik ayakta durabilmek için imdada 7 süper gıda yetişiyor. Bu gıdalarda başı ton balığı ve ıspanak çekiyor.

İlerleyen yaşla birlikte kemik erimesi başta olmak üzere birçok rahatsızlık ortaya çıkıyor. Dengeli ve doğru beslenerek kemikleri güçlendirmek gerektiğini söyleyen uzmanlar, güçlü kemik için 7 süper gıdayı şöyle sıralıyor...

#Sayfa#

1-TON BALIĞI:

Yağlı bir balık olan ton, güneş dışında D vitamini içeren ender gıdalardan biridir. Bu yüzden kemiklerin gıdası olarak da adlandırılır. Aynı zamanda kalsiyum açısından zengindir.

#Sayfa#

2- PEYNİR:

Tüm süt ürünleri kalsiyum açısından zengindir. Güçlü dişlere ve kemiklere sahip olmak için bolca peynir tüketmek gerekir. D vitamini içeren peynir ve süt gibi ürünleri sofralardan eksik etmemek önemlidir.

#Sayfa#

3- YUMURTA:


Kahvaltıda özellikle haşlanmış yumurta yenilmelidir. Yumurtanın sarısı D vitamini içerir. Düşük kalorisi ve tok tutma özelliğinin yanı sıra yumurta kemiklere de kuvvet verir.

#Sayfa#

4- TOFU:


Kalsiyum kaynağı tofu salatalara eklenerek yenilebilir. Protein içeriği yüksektir. Kemikleri güçlendirir.

5- YOĞURT:


Kemikler için iyi bir kalsiyum deposudur. Her öğünde bolca tüketildiğinde, kemik sağlığını korumaya yardımcıdır.

#Sayfa#

6- BADEM:


Beyin sağlığı için faydası bilinen badem, aynı zamanda kemiklerin de ilacıdır. Magnezyum açısından zengin olan bu besin, belleğe olduğu kadar, kemiklere de iyi gelir.

7- ISPANAK:


İçerdiği demir miktarı ve A vitamininin yanı sıra lif bakımından kemiklerin dostudur. Güçlü kemiklere sahip olmak için haftada birkaç öğün ıspanak tüketmek gerekir.