Türkiye'nin en iyi haber sitesi

nı koruyan besinler

Giriş Tarihi: 25.1.2016 16:26 Güncelleme Tarihi: 25.1.2016 16:27
Kalp sağlığını koruyan besinler

Kalbi korumak için doğru ve düzenli beslenme önemli...

Haftada en az 2 kez balık, günde 200 gr mevsiminde taze sebze-meyve yemek, günde 5 gramdan az tuz tüketimi, beyaz un yerine tam buğday unu tüketimi, az yağlı dana eti tüketimi, kızartma yerine haşlama yemek, açısından önemlidir.

* Mutlaka sigara bırakılmalıdır.

* Yüksek derecede Omega-3 yağ asidi içeren somon, uskumru, ton balığı gibi balıklar kalp sağlığı açısından son derece yararlıdır.

Balık; protein, B6, B12, selenyum ve demir içermektedir. Bu da kan pıhtılaşmasını azaltarak ritim bozukluklarını engellemektedir.

* Ispanak, fasulye, süt, yoğurt, muz, soğan, sarımsak, fındık, domates, elma ve greyfurt gibi besinler, zeytinyağı kullanımı, kandaki kolesterolü azaltarak kan basıncını düzene sokar.

* Yeşil çayda polifenoller bulunmaktadır. Bu madde antioksidan özelliği nedeniyle kalp hastalıklarının engellenmesinde etkilidir.
ARKADAŞINA GÖNDER
Kalp sağlığını koruyan besinler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz