X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Doğurganlığı artıran 5 besin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Doğurganlığı artıran 5 besin

  • Giriş Tarihi: 9.3.2016 17:15
Doğurganlığı artıran 5 besin
Doğurganlığı artıran 5 besin

İşte o besinler...

Badem:

lı doymamış yağlar içeren badem kadınlarda doğurganlığı arttırırken, içerdiği E vitamini ile de erkeklerde sperm üretimini olumlu etkiliyor.

Somon:

Yale Üniversitesi'nde yapılan bir çalışma sonucunda araştırmaya katılan, çocuk sahibi olamayan kadınların yüzde 63'ünde D vitamini yetersizliği olduğu saptanmıştır. Her ne kadar D vitamini için güneş en ideal kaynak olsa da, somon da D vitaminin zengin besinsel kaynaklarındandır

Ay çekirdeği:

Zengin çinko içeriği ile hem erkeklerde hem de kadınlarda üreme sağlığı açısından önemlidir. Kalorisi yüksek olduğu için tüketim miktarına dikkat edilmelidir.

Bulgur:

Doğurganlık için kan şekeri dengesi ve insülin duyarlılığı önemli bir konudur. Bulgur, kan şekerini yavaş yükseltir ve yavaş düşürür. Ayrıca metabolizma ve doğurganlık açısından önemli olan B vitaminlerinden de zengindir.

Mercimek:


Harvard Üniversitesi tarafından yapılan bilimsel çalışmada, bitkisel protein ve demirin doğurganlık için önemli olduğu kanıtlanmıştır. Bitkisel kaynaklı protein ve demir tüketen kadınlarda doğurganlık oranının yüzde 30 fazla olduğu bildirilmiştir.