Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Kabızlığa karşı 12 beslenme önerisi

Giriş Tarihi: 28.4.2016 13:43
Kabızlığa karşı 12 beslenme önerisi

Her yaşta görülebilen önemli bir sorunu olan , şişkinlikten ağrıya, nefes darlığından uykusuzluğa birçok şikayete neden olabiliyor. Peki ?

Genellikle genetik ve kalıtsal olduğu kabul edilen bu hastalığın en temel sebeplerinin başında hatalı beslenme geliyor. Beslenme ve Uzmanı Gizem Akgül, toplumun önemli bir bölümünde görülen bu hastalığın beslenme alışkanlıklarındaki değişiklikler ile önlenebileceğine çekiyor.

Kabızlığa yol açan nedenler arasında beslenme bozuklukları, hareketsiz yaşam tarzı, kullanılan ilaçlar, kişinin psikolojik durumu ve bazı hastalıklar geliyor. Ancak beslenme alışkanlıklarındaki değişiklikler sorununun çözülmesinde yardımcı olabiliyor. Özellikle şikayetlerin azalması ya da artmasında günlük tüketilen yemeklerin büyük önemi olduğunun altını çizen Gizem Akgül; sorunun hafifletilmesine yardımcı olan 12 beslenme önerisini sıraladı:

İşte kabızlık problemine karşı tüketilmesi gereken besinler:

Posa içeriğinden yüksek besinler tercih edin. Bitkilerin sindirilmeyen ve enerji değerli bulunmayan kısmı olan posa, nizin çalışmasına yardımcı oluyor. Özellikle öğünlere salata eklemek ve ara öğünlerde bol posalı meyveleri kabuklarıyla birlikte yemek posa alımını artmasını sağlıyor.

Meyve-sebze seçimlerinde muz, şeftali, patates veya havuç gibi besinlerin yerine armut ve kayısı gibi bağırsak hareketlerini artırıcı meyveler tercih edin.

Konsantre meyve suları veya taze sıkılmış meyve suları yerine meyvenin kendisinin tüketin.

Saflaştırılmış ekmek ve tahıl ürünlerinin yerine, tam tahıllı ekmek ve tahıl grupları tercih edin.

Şişkinlik gibi problemlere neden olmadığı sürece haftanın 2-3 günü kuru baklagilli yemekler tercih edin.

Yemek ve salatalar hazırlanırken katı yağlar yerine zeytinyağı ve sıvı yağ karışımları ekleyin.

İşlenmiş gıdalardan ve fastfood ürünlerden uzak durun.

Günde mutlaka 2 ile 2.5 litre arasında su için. Gün içindeki su tüketimi sindirim sisteminin lı çalışması için çok önemli.

2 adet kuru kayısı ve 1 adet cevizi gece boyunca suda bekletin. Ertesi sabah bu besinleri içinde beklettiğiniz su ile birlikte tüketin.

Kuru incir, kuru kayısı ve kuru erik ile şekersiz kompostolar hazırlanıp akşam ara öğün olarak 1 kase tüketin.

Gün içinde 3 ana 3 ara öğün olarak beslenin.

Sağlıklı yaşam ve sağlıklı sindirim sistemi için hayatınıza hareket katın. Günlük 30 dakika hafif tempolu ile yapılacak yürüyüşler sindirim sisteminin daha iyi çalışmasına yardımcı olacaktır.

ARKADAŞINA GÖNDER
Kabızlığa karşı 12 beslenme önerisi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz