X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uzun yaşamanın 5 sırrı var
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uzun yaşamanın 5 sırrı var

  • Giriş Tarihi: 13.6.2016 15:47
Uzun yaşamanın 5 sırrı var
Uzun yaşamanın 5 sırrı var

Kalp Cerrahı Dr. Halit Yerebakan, uzun yaşamanın sırrını anlattı... A Haber'de Kadraj programına katılan Dr. Yerebakan, "İnsanın ne kadar yaşayacağını şüphesiz Allah bilir...

Fakat ömrü uzatmak için 5 şeyi yapmak lazım... Bunlar; a etmek, sağlıklı beslenmek, bel çevre oranına dikkat etmek, zararlı alışkanlıklardan uzak durmak ve stresten kaçınmak." dedi.

"UZUN YAŞAMANIN 5 SIRRI VAR"

Şunu özellikle söylemek istiyorum; bir kişinin ne kadar sağlıklı ve ne kadar uzun yaşayabileceğini aslında istatistiksel olarak baktığımız , tıp, bilim veya literatür bize diyor ki, 'Yapacağınız 5 şey sizin ömrünüzün uzun veya daha sağlıklı olmasını sağlıyor.' Bunların en başına tansiyonu koyuyorlar.

"TANSİYONA DİKKAT ETMEK"

Tansiyon o kadar önemli bir şey ki, araştırmalar şunu söylüyor; 'Eğer kişi tansiyonunu bilirse rutin olarak takip ediyorsa ömrüne istatistiksel olarak 7 yıl ekliyor, eğer tansiyonunu dengede tutacak şekilde hayatını idame ettiriyorsa ömrüne 10 yıl ekliyor.' diyor. Ama insan hayatından siz kanseri tamamen çıkartırsanız ancak ve ancak beklenen insan ömrüne 2,8 veya 3 yıl ekleyebildiğiniz gösteriliyor. Dolayısıyla tansiyonun bilinmesinin bile çok önemli olduğunu biliyoruz. Çünkü, tansiyon kalpte sessiz katil. Ne zaman sizin tansiyonla ilgili probleminiz olduğunu tespit ediyorsanız, vücudunuzda bir hasar verdiğinde iş işten geçmiş oluyor. O zaman benim bilmem gereken belirli rakamlar var, bunlardan başlıcası tansiyon. Tansiyonumuzun iyi değil, optimum olması ne kadar düşük o kadar iyi olduğunu bilmemiz lazım. 12'ye 8 normal tansiyondur ama optimum tansiyon dediğiniz zaman 11'e 7 deniyor. Dolayısıyla birincisi tansiyon.

"SAĞLIKLI BESLENMEK"

İkincisi, sevebileceğiniz bir diyet planınız olsun ve sağlıklı yemeklerden oluşsun bu. Dolayısıyla yeme alışkanlıklarınızı da sağlıklı hale getirin.

"BEL ÇEVRE ORANINA DİKKAT ETMEK"

Üçüncüsü, bel çevreniz. Biliyoruz ki, bugün en önemli sebep ne kadar ağır olduğunuz değil, ne kadar geniş olduğunuz. Eğer bel çevreniz boyunuzun yarısını aşmışsa Yani 1.80 boyundaki bir kişinin, kadın-erkek fark etmeksizin beli 90 cm ve üzerindeyse işte o zaman sizin şeker hastalığı, obezite problemleriniz, kalp hastalığı problemleriniz artıyor. O yüzden bel çevremi de normale indirmem lazım.

"ZARARLI ALIŞKANLIKLARDAN UZAK DURMAK"

Dördüncüsü, zararlı alışkanlıklarınızdan mutlak suretle uzak durmanız lazım. Bunların en başında sigara ve alkol geliyor. Onun dışında diğer bağımlılıklar geliyor. Diğer bağımlılıklara ilaç bağımlılıklarını da eklemek lazım. Çünkü kişiler kendilerinin adeta doktora danışırken doktoru olsun. Siz bedeninizin verdiği sinyali doğru okuyabiliyorsanız bunu hekiminize aktarabiliyorsunuz, o zaman kendinizin doktorusunuz. Gidip ezbere ilaç kullanarak değil. Çünkü her kullandığınız ilacın karaciğere takılan bir karbon atomu var. Yani ömrünüzü etkileyecek birçok faktör bunun altına giriyor. O yüzden bağımlılıklardan da uzak durmamız gerekiyor.

"STRESTEN KAÇINMAK"

Beşincisi, stresten uzak durmanız lazım ama şunu unutmayın; dengeli stres çocukların bile büyümesinde önemli. Büyüme hormonunu tetikleyen en önemli şey nedir? Açlık, derin uyku, dengeli stres. Dengeli streste problem yok ama nefret ve kin devreye girdiği zaman ömrünüzden gidiyor. Stresiniz kalbinizi burkmasın.