X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Daha üretken beyin için gerekli 13 besin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Daha üretken beyin için gerekli 13 besin

  • Giriş Tarihi: 24.9.2016
Daha üretken beyin için gerekli 13 besin
Daha üretken beyin için gerekli 13 besin

İngiliz beslenme uzmanı Jo Lewin, gün boyunca konsantrasyonu artırıp daha üretken olmamızı sağlayan 13 gıda önerdi. Et suyunda bulunan kolajen, prolin ve gilisin isimli iki amino asit barındıyor ve bağırsaktaki yararlı bakterilerin yenilenmesini sağlıyor. Tam tahıllardaki kompleks karbonhidratlar beyin gücünü artırıyor. Beyin sağlıklı karbonhidrat kaynaklarında bulunan glikoza da ihtiyaç duyuyor. B6 vitamini yaşlanırken beyinsel işlevlerde kayıp olmasını engelliyor. Sebze, meyve, tohumlar ve tam tahıllarda bulunan lifler de beyne iyi geliyor. Yeşil çaydaki L-Theanine isimli aminosit sayesinde yaratıcı olmamız mümkün oluyor. Meyve, sebze, kakao ve çayda bulunan polipenol beyin gücünü artırıyor. Hafıza ve öğrenme kabiliyetini artırmak için omega 3 yağ asidi, beyin yorgunluğuna protein, konsantrasyon için demirli gıdalar, bunamaya karşı yağı, beyin işlevini artırmak için çinkolu besinler, beyindeki iltihaplanmaya karşı prebiyotikler ve probiyotikler de önerilen besinler arasında yer alıyor.