X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sınav Kaygısını Azaltmaya Yönelik Öneriler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sınav Kaygısını Azaltmaya Yönelik Öneriler

  • Giriş Tarihi: 20.5.2015 15:18 Güncelleme Tarihi: 20.5.2015 15:27
MEDİCAL PARK SAMSUN HASTANESİ PSİKOLOG MUSTAFA GÜRAL, ATAKUM ANADOLU LİSESİ’NDEKİ ÖĞRENCİLERE SINAV KAYGISI HAKKINDA SUNUM YAPTI.
Sınav Kaygısını Azaltmaya Yönelik Öneriler

Medical Park Hastanesi Psikolog Mustafa Güral, Atakum Anadolu Lisesi’ndeki öğrencilere sınav kaygısı hakkında sunum yaptı.
Öğrencilerin yoğun ilgisi olduğu sunumda, Güral öğrencilerin sorularını da yanıtladı. Psikolog Mustafa Güral, sınav kaygısını yenmenin yollarından bahsederek, “Zamanı etkin kullanın, kısa ve uzun vadeli hedef belirleyin, doğru nefes almayı ve gevşeme egzersizlerini öğrenin, imgelemeler ile sınav gününü gözünüzde canlandırın ve sorunları önceden tespit edin, böylece şimdiden müdahale etme şansınız olacaktır” tavsiyelerinde bulundu.
Kaygının kişinin bir uyaranla karşılaştığında yaşadığı bedensel, duygusal ve zihinsel aşırı uyarılmışlık hali olarak tanımlandığını belirten Psikolog Güral, “Öğrencilerin yaşamında genelde kaygının ortaya çıkmasına neden olan unsurlardan biri sınavlardır. Bu durumda sınav kaygısı dediğimiz sorun ortaya çıkmaktadır. Sınav kaygısı, aşırı uyarılmışlık halinin sınavdan önce, sınav esnasında ve sınav sonrasında yaşanması olarak tanımlanır. Aslında sınav kaygısına neden olan şey kişinin sınava atfettiği özellikler ve sınavı kimliği ile ilişkilendirmesi yönündeki algılarıdır. Yani aslında tek başına sınav kaygı unsuru olarak görülemez. Bu yüzden bazı öğrenciler sınavlarda daha rahat ve başarılıyken bazıları kaygılı olmaktadır. Kaygının belli bir düzeyde yaşanması doğaldır. Hatta yaşanan kaygı motive edici ve performansı arttırmaya yardımcıdır. Kaygı düzeyi, sınav performansını, kişiyi ve yakın çevresini olumsuz etkiliyorsa bu durumda yoğun sınav kaygısının varlığından söz edebiliriz" dedi.
Kişilerin hatalı düşüncelerini fark ederek değiştirmenin yollarını aramalı konusunda uyarılarda bulunan Güral, “Unutmayın ki duygularınızı yönlendiren düşüncelerinizdir. İşlevsel düşünceleri seçin. Çalıştığını konular ve soruların sizinle diyaloglarına dikkat edin ve o diyalogları doğru yönlendirin. Şimdi ve burada olmayı öğrenin. Unutmayın kaygılarınız geleceğe, keşkeleriniz ve çökkünlükleriniz geçmişe aittir. Zamanı etkin kullanın, kısa ve uzun vadeli hedef belirleyin, doğru nefes almayı ve gevşeme egzersizlerini öğrenin, imgelemeler ile sınav gününü gözünüzde canlandırın ve sorunları önceden tespit edin, böylece şimdiden müdahale etme şansınız olacaktır. Ders çalışma programınızın yanında kendinizi ödüllendireceğiniz etkinliklere de yer ayırın. Fizyolojik ihtiyaçlarınıza uyku, dengeli beslenmenize önem verin” diye konuştu.