X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Şekeri Ölçülü Tüketin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Şekeri Ölçülü Tüketin

  • Giriş Tarihi: 19.7.2015 11:08 Güncelleme Tarihi: 20.7.2015 09:01

Halk Sağlığı ve İç Hastalıkları Uzmanı Dr. M. Emin Dinççağ, şekerin ölçülü ve bilinçli tüketilmesine dikkat çekerek uyarılarda bulundu.
"Şeker yemek yasak mı? Şeker çok mu zararlı?" sorusuna cevap veren Dr. M. Emin Dinççağ, "Son zamanlarda insanların aklının karıştırıldığı çok önemli konulardan biri de bu. Bir konu ne kadar popülerleşiyorsa o kadar bilimden uzaklaşıyor demektir. Ülkemizde bazı konular bilerek siyah beyaz gibi radikal söylemler ile keskinleştiriliyor. Şeker yemek yasak değildir. Şeker de insanların tükettiği gıda ürünlerinden biridir. Üstelik, çok eski çağlarda, acı, ekşi ve tatsız bitkilerin zehirli olma olasılığı yüksek olduğu için canlıların şekerli yiyeceklere yönelmesinin de anlamlı bir tarihi öyküsü vardır" dedi.
Şekerin ölçülü yenilmesi gerektiğini hatırlatan Dr. Dinççağ, "Şeker ölçülü ve bilinçli olarak yenilmelidir. Ölçüsüz, sürekli olarak yenilmesi durumunda obeziteye yol açar. Fruktoz içeriği yüksek olan şekerler, karaciğer yağlanması yapar, kan trigliserid düzeyini yükseltir. Şeker denilince, glukoz ve diğer şekerler olmak üzere bir çok tatlı gıda kastedilir. Bayram günü ikram edilen şekerler, sakkaroz adı verilen glukoz ve fruktoz bileşiminden elde edilir. Fruktoz ise şekerden daha tatlı olup kalorisi daha düşüktür. Yine şeker yapımında fruktoz içeriği yüksek olan mısır şurubu kullanılmaktadır. Bu ürünün karaciğer yağlanması yaptığı, tespit edilmiştir. şekerlerde önemli olan şekerlerin glisemik indexinin yüksek oluşudur. Yani rafine şekerler hızla kana geçer ve kan şekerini yükseltir. Şeker hastası olanlar veya insülin direnci bulunan obez ve kilolu olanlarda bu durum tehlikeli olabilir" diye konuştu.
Halk Salığı ve İç Hastalıkları Uzmanı Dr. M.Emin Dinççağ, açıklamasını söyle tamamladı:
"Şekerler için boş kalori adı verilir. Onun için karışımın süt ve yağ içermesi emilim daha yavaş olacağı için daha sağlıklı olacaktır. Onun için dondurma daha tercih edilir. Şekerin yenilmesi halinde, nerede imal edildiği, içeriğinde ne olduğuna dikkat edilmelidir. Merdiven altı imalat, standartların altında üretilmiş gıdalar yenilmemelidir. İçeriğindeki gıda boyalarının kodexe uygun olmasına dikkat edilmelidir. Şeker tüketiminden sonra dişlerin fırçalanması, diş çürüklerini önler. şeker yenilmesinden sonra bu konulara dikkat edilmelidir. Asla, şeker yasak bir gıda olarak düşünülmemelidir. Az tüketilmelidir. Sağlıklı beslenmede, protein, yağ ve karbonhidratların hepsi bulunmalıdır"